הישראלים כבשו את סיני מחדש: בחודשים יולי־אוגוסט האחרונים עברו את הגבול מישראל למצרים לא פחות מ־270 אלף נוסעים, כאשר באוגוסט בלבד חצו את מסוף טאבה 175 אלף בני אדם, מעל 85% מהם ישראלים. גם בחגי תשרי נרשמה תנועה ערה במעברי גבול לכיוון מצרים, ואפשר לומר בבטחה שכמעט עשור וחצי מאז הפיגועים הקשים בצפון סיני, הישראלים כבשו מחדש את החופים הזהובים של חצי האי. ולא מדובר רק בצעירים ובחובבי צלילה, אלא במשפחות שלמות, שאזהרות המסע ודברי מומחים לטרור אינם מרתיעים אותם. אולם, יש בקרבם גם כאלו שלא מרוצים מהתעוררות הרבה בחצי האי.



בפוסט שנכתב בקבוצת הפייסבוק הפופולרית "אוהבי סיני", בה מפרסמים המטיילים המלצות, שואלים שאלות ומשתפים עצות, כתבה אחת מהן פוסט ובו ביקורת נוקבת על תופעת "הישראלי המכוער", שלטענתה הגיע גם לחצי האי. "אני לא נוטה לשתף יותר מדי", כתבה, "אבל היום חזרתי מסיני אחרי שבועיים שהייתי בטוחה שכמו תמיד יהיו מושלמים, אבל לצערי הפעם הייתה לי חוויה לא פשוטה".

לדבריה, "כמובן שהיה מדהים, אבל אי אפשר שלא להזדעזע מתופעת ה'ישראלי המכוער' שזלגה לסיני. נתקלתי בהתנהגות מחפירה וגזענות בוטה שלרגעים התביישתי שאני מגיעה מאותה המדינה ממנה הם באו"

"המצרים לא ממש הצליחו להתמודד עם התופעה, ובכל ערב שישבתי עם חבריי המקומיים חשתי בושה גדולה לשמוע את מה שיש להם לומר על הגל הישראלי האחרון שהגיע לסיני. כך זה מסתכם בערך: שיח שמתנהל בצעקות, ילדים שמשתינים בבריכה, מוזיקה מזרחית בפול ווליום, תלונות על כל דבר אפשרי".

הפוסט שפרסמה הגולשת בקבוצת "אוהבי סיני". צילום מסך


הכותבת מספרת כי ישראלים ששהו עמה במלון אף קיללו את העובדים והשתמשו בביטויים גזעניים. לדבריה, "השיא מבחינתי היה לשמוע ישראלים שמקללים את עובדי הקבלה במלון (שבאמת היו מלאי סבלנות ואדיבות, אין לי מושג איך הם לא יצאו מהכלים), ומתבלים במשפט 'שונא את כל הערבים האלה, צריך להרוג אותם'". 

"איך לעזאזל עוצרים את התופעה המכוערת הזאת?", שאלה, והוסיפה: "תבינו, אתם לא רצויים בסיני - שונאים אותנו בכל מקום בגללכם. אל תהרסו את המקום היחיד שמאפשר לישראלים להרגיש בבית!".