שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף את שר החינוך נפתלי בנט במהלך סיור שקיים היום (שלישי) בפרויקטי בנייה חדשים ביישוב קרני שומרון. ליברמן התייחס לשאלה לפיה בנט אמר שהוא מושך את הממשלה שמאלה, והגיב כי: "ברור, לכן הוא מתגורר ברעננה בגוש דן ואני גר בנוקדים במדבר יהודה". כמו כן ליברמן אמר כי "בנט כנראה החליט לפרק את ממשלת הימין, פתח בקמפיין בחירות, וזה בהחלט מישהו שיורה לתוך הנגמ"ש. אני חושב שיש פה ממשלת ימין טובה, מתפקדת ולפרק אותה זה פשוט לא נכון". 

לדבריו, על רקע כל האתגרים הביטחוניים גם בדרום, גם בצפון, גם כל מה שאנחנו רואים מול הרשות הפלסטינית, חייבים להתמקד בנושאי ביטחון. "אני מציע שהשר בנט יתמקד בנושאי חינוך, אבל מכיוון שכנראה שחינוך וביטחון לא מעניינים אותו, אז הוא מתמקד בפוליטיקה. אני משתדל להתמקד בביטחון", הסביר. 
ליברמן אף התייחס לנאום ראש הממשלה בעצרת האו"ם, שכלל חשיפה של מתקן נוסף באיראן: "יש לנו עוד הרבה מידע בידינו ואנחנו עוד נבחר עיתוי נוח ונחשוף גם מתקנים נוספים, גם באיראן וגם בביירות", הסביר, "מה שראינו, אותה פיקציה, אותה מניפולציה בביירות, שהביאו עיתונאים 72 שעות אחרי אותה חשיפה, זה ברור שהייתה שם מניפולציה בלבד". הוא ציין כי "יש שם מספיק מידע נוסף, גם לגבי איראן וגם לגבי חיזבאללה, ונחשוף אותו בעיתוי הנכון. מה שאני רק מציע, שבפעם הבאה יביאו עיתונאים מיד ולא בהפרש של 72 שעות".

נאום נתניהו באו"ם. צילום: רויטרס


"אני לא יודע להתייחס לתכנית שטרם ראיתי, שטרם הונחה על השולחן", אמר ליברמן והתייחס לתכנית השלום של טראמפ, "מה שאני יכול להגיד, זה שאני מאמין במדינה יהודית. אני לא מאמין בהסדר דו-צדדי בינינו לבין פלסטינים ואני לא חושב שניתן להגיע למשהו סביר מול הפלסטינים. אני מאמין בהסדר אזורי כולל, עסקת חבילה שהיא חייבת לכלול מדינות ערב מתונות, מדינות סוניות מתונות, ערביי ישראל וגם כמובן פלסטינים וזה רק במקום האחרון". 
ליברמן הוסיף: "אני לא חושב שאפשר להמשיך ולאפשר את הדואליות הזאת כשראשי הציבור הערבי במדינת ישראל מחזיקים דרכון ישראלי בכיס ודגל פלסטיני ביד. לכן אני חושב שיש פה פתרונות וחייבים להגיע לפתרונות שיבטיחו מדינה יהודית". 
"מציע לתושבי רעננה, במיוחד לתושב רעננה אחד, לבוא לכאן ולראות מה זו עשייה"

"אני חושב שעם כל הדיבורים כדאי לשים לב גם לעשייה", אמר ליברמן. "אם אני רוצה לדבר קצת על עשייה ביו"ש, אז קודם כל במספרים היבשים: 11 אלף יחידות דיור שנמצאות בבנייה כרגע ועוד 11 אלף יחידות דיור בשלבי תכנון כאלו ואחרים. גם במונחים של הפרויקטים: אם אני לוקח את אחת השכונות הקרובות כאן, רמת גלעד, פינוי 2,000 מוקשים- זה 2,000 יחידות דיור. זה נמשך שנים על גבי שנים, 14 שנה זה היה תקוע. פינינו 2,000 מוקשים כדי שזה יתאפשר".

"תסתכלו על כל הפרויקטים שהיו תקועים שנים, כמו פה- 14 שנה. תסתכלו מה קרה עם עמונה, היום יישוב עמיחי, מה קרה עם מגרון ומה קורה עם אותם בתי דריינוף בבית-אל, 300 יחידות דיור, ותסתכלו מי שנסע לכאן בכביש עוקף נבי אליאס וכמובן אותו קיר מיגון בבית-אל מול ג'ילזון. אפשר לדבר כמובן גם על אותם יישובים שהסדרנו אחרי הרבה שנים כמו נגוהות וכך הלאה. אבל באמת, כל הפרויקטים מתממשים אחרי הרבה הרבה שנים שהכול היה תקוע. לכן יש פה עשייה ואני מציע לכל הדברנים, גם אלו שהם תושבי רעננה, במיוחד לתושב רעננה אחד, לבוא לכאן ולראות מה זו עשייה ומה ההבדל בין עשייה לדיבורים".