משתתפי סדרה ג' של מחיר למשתכן, שנרשמו אחרונים לזכאות, יוכלו להשתתף בהגרלה בפרויקטים שיוקמו באופקים, אור עקיבא, אשקלון, יקנעם, נהריה וקריית מוצקין. נמרוד בוסו (כלכליסט) התייחס היום (שלישי) אצל ענת דוידוב ב-103FM לתוכנית הדגל של מפלגת כולנו והשר כחלון: "היום מתחילה עוד הגרלה גדולה של תוכנית מחיר למשתכן שכוללת מספר גדול של דירות. הקונספט חל כבר שנתיים וככל שנוצרות יותר הגרלות כך כמות הדירות בהן קטנה, לאור העובדה שהמאגרים לשיווק הולכים ומצטמצמים. בהגרלה הקרובה יוכלו להצטרף כ-22 אלף משקי בית שנרשמו לתוכנית בשלב יחסית מאוחר"



על התוכנית הוסיף: "השיח סביב מחיר למשתכן נכנס בחודשים האחרונים לשלב בוגר יותר. תחילה, זו הייתה פנטזיה על דירה חדשה מתחת למחיר השוק, אך בשנתיים-שלוש האחרונות נחשפו גם החסרונות והם משמעותיים. השלב הרומנטי של ההבטחה לזוגות הצעירים כבר מאחורינו. לתוכנית עדיין יש ביקוש, אך הזוגות הצעירים מסתכלים עליה בעיניים יותר מציאותיות".





לשיחה הצטרף ח"כ רועי פולקמן (כולנו), אמר כי "אחרי שלוש שנים, יש כמה אלפי דירות שכבר אוכלסו וכמה שעדיין בבנייה. ככל שהתוכנית תתקדם, נראה יותר ויותר דירות מאוכלסות". באשר לאחוז המתחרטים, שנאלצים לשלם במקביל גם משכנתא וגם להמשיך לחיות בשכירות, טען כי "כל אדם שקונה דירה בשוק נאלץ גם לשכור דירה במקביל לתקופה מסוימת. מחיר למשתכן עשתה מהפיכה כשנתנה לזוגות הצעירים את האופציה לדירה. היוזמה מוזילה את המחירים ב-20-30% ממחירי השוק. אחרי שנים ארוכות בהם זוגות צעירים לא יכלו לרכוש דירה, זה הפך למציאותי יותר וזה מצוין לכולם. הזוגות הצעירים סומכים על השר כחלון".



לסיום, התייחס פולקמן לנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם עלייתם האחרונה של מחירי הדיור ביטלה את כל הירידות שקדמו לה, אמר כי "על הנתונים אין ויכוח. לזוגות צעירים יש את תוכנית מחיר למשתכן, הייתה ירידה של חצי אחוז בשנה האחרונה במחירי הדיור עם עלייה קלה במדידות האחרונות. להערכתי, אנחנו הולכים לקראת ירידות מחירים נוספות ולכן אני קורא לכולם שלא לקנות את ההפחדות של הקבלנים".