הערב (רביעי) יינחת מטוסה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישראל ועל סיפונו שבעה שרים בממשלתה לרגל אירוע G2G - מפגש בין הממשלות המתקיים זה עשור. ברקע: חילוקי דעות קשים ביחס להסכם הגרעין עם איראן והיריבות בין מרקל לנשיא טראמפ. למרקל ולשריה, וכן למארחיהם, מצפה לוח זמנים עמוס סיורים, טקסים וגם פגישה בארבע עיניים בין הקנצלרית לבין נתניהו.



כאמור, הסכם הגרעין נמצא במוקד המחלוקת: בעוד ישראל מיישרת קו עם ארה"ב שפרשה מההסכם ונתניהו קורא לאירופים להקשיח את היחסים עם איראן, גרמניה מעוניינת לשמר את ההסכם משום שלתפיסתה הוא שימנע מאיראן את פיתוח פצצת האטום. אין להתעלם מכך שגרמניה גם נהנית כלכלית מההסכם עם איראן.



גרמניה ניצבת בראש החזית בעד האיחוד האירופי ונאט"ו. מנגד מעיבים על יחסי ישראל וגרמניה יחסיה הקרובים של ממשלת נתניהו עם ממשל טראמפ וניסיונות ההתקרבות של ראש הממשלה אל מנהיגים במזרח אירופה. אם אין די בכך, גרמניה הביעה כמה פעמים את מורת רוחה מההחלטה על פינוי הכפר חאן אל־אחמר הצמוד למישור אדומים, החלטה שעברה גם את בג"ץ אך טרם מומשה. גורם מדיני בישראל מסר ל"מעריב־השבוע": "גרמניה היא הידידה הגדולה ביותר של ישראל באירופה ואנחנו מברכים על הביקור. זו הזדמנות לדון עם מדינה מאוד ידידותית וקרובה, בעיקר בתחומי המדע והחדשנות". שתי הממשלות יחתמו על כמה הסכמים להגברת השותפות בין המדינות.



זוהי הפעם השמינית בתוך עשור ששתי הממשלות מקיימות ישיבת ממשלה משותפת, ומחרתיים צפוי להיחתם הסכם שיתוף פעולה בנושא חינוך, ובפרט בפרויקטים של חילופי משלחות נוער. השנה יוחד נושא האנטישמיות למפגש בין שתי הממשלות, היות שבשנתיים האחרונות חלה עלייה דרמטית במספר התקריות האנטישמיות באירופה בכלל ובגרמניה בפרט. 



מי שצפויים לסבול מהביקור הם הנהגים, ובפרט הנעים בציר ירושלים־תל אביב. במשטרה הושלמה ההיערכות לקראת הביקור, והוא יאובטח באמצעות מאות שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים. במהלך הביקור צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים בירושלים, ולפרקי זמן קצרים ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לירושלים. הערב ב־19:30 צפוי להיסגר בהדרגה ולסירוגין כביש מספר 1 לכיוון מזרח, ממחלף גנות עד מחלף סחרוב, תיחסם גם הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן והתנועה תופנה לכבישים 444 ו־443.



מחר בערב צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין כביש מספר 1 לכיוון מערב, ממחלף סחרוב עד מחלף גנות. כמו כן תיחסם הגישה לרכב מכביש 6 לכביש 1 במחלף נשרים והתנועה תופנה לכבישים 431 ו-44. חסימות צירים צפויים גם בתוך ירושלים. אפשר להתעדכן במצב התנועה באפליקציית ווייז ובמוקד המידע המשטרתי.