"טעויות יש לתקן, ואפעל לביטול מיזם אוטותל" - כך הודיעה סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התנועה והחניה מיטל להבי (מרצ). לדברי להבי, לא זו בלבד שמיזם אוטותל גוזל מאות חניות מתושבי העיר, אלא גם הוא פשוט לא מקטין את השימוש הפרטי ברכב באופן יחסי להשקעה הציבורית הגדולה בו, וכנראה שאפילו מגביר את השימוש ברכב פרטי במרכז העיר.



מיזם האוטותל, שנועד לעודד את הרכב השיתופי, מעורר מחלוקת ואף גרר מחאות של תושבים, בעקבות גריעת מאות מקומות חניה באזורים שבהם קיים מחסור חמור בחניות, לטובת רכבי האוטותל. "ברור לכל בר דעת שמיד לאחר הבחירות המקומיות תדאג המועצה החדשה שהמיזם הזה ייסגר", ציינה להבי בפוסט שהעלתה בפייסבוק על הפרויקט מעורר המחלוקת, "אני יכולה להבטיח לכם שאלחם במועצה הבאה על כך שאוטותל לא יישאר במתכונתו הנוכחית, ואני מאמינה שרוב הסיעות האחרות ישתפו איתי פעולה בנושא. זה פשוט לא הגיוני להמשיך ככה, ואם לתקן, לא צריך לחכות 20 שנה אלא עכשיו".



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בפועל, פרויקט אוטותל הוא שירות פורץ דרך וראשון מסוגו בישראל, שנועד להביא להפחתת מספר הרכבים הפרטיים בכבישי העיר. המיזם פועל תשעה חודשים בלבד, ועל אף זמן הפעילות הקצר - כמות הלקוחות והנסיעות בשירות הולכת וגדלה מדי יום".