נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה מעורב בהונאת מס ענקית במהלך שנות ה-90, בה הוא ובני משפחתו עזרו להוריהם להתחמק מתשלום של מיסים בשווי מיליוני דולרים, כך לפי דיווח שפרסם הלילה עיתון הניו יורק טיימס. לפי התחקיר שביצע הטיימס, אותו הבית הלבן כינה "מטעה", טראמפ ירש נדל"ן בשווי 413 מיליון דולרים, זאת לאחר שהוא עזר להוריו להתחמק מתשלום מיסים בעזרת חברות קש שהקים יחד עם אחיו.



כזכור, במהלך הקמפיין שלו לנשיאות, טראמפ שיווק עצמו כאיל נדל"ן שהתחיל את דרכו בעולם העסקים עם "הלוואה קטנה מאוד" בכיסו שקיבל מאביו, פרד טראמפ.

הטיימס דיווח כי ממצאיו התבססו על יותר מ-200 החזרי מס של פרד טראמפ והחברות שברשותו. הרישומים לא כללו את החזרי המס האישיים של דונלד טראמפ, שלא כמו מועמדים לנשיאות ונשיאים אחרים בבית הלבן בעשורים האחרונים, סירב לשחרר את החזרי המס שלו.
 
על פי העיתון, התחקיר התבסס על ראיונות עם העובדים לשעבר, יועצים לשעבר של פרד טראמפ ויותר מ -100,000 עמודים של מסמכים, המתארים את הפעילויות הפנימיות של האימפריה העסקית שלו.

תמונתו של פרד טראמפ בחדר הסגלגל בבית הלבן. צילום: רויטרס


בדיווח הטיימס צוין בנוסף בהסתמך על מומחי מס כי סביר שטראמפ לא יועמד לדין משום שעל הפעולות המדוברות חלה התיישנות. עם זאת, על פי הדיווח, אין כל מגבלה להטיל עליו קנסות אזרחיים בגין הונאות מס.
בתגובה לפרסום, דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, אמרה כי הפרסום הינו "מטעה" והוסיפה: "כבר לפני כמה עשורים מס הכנסה בדק ואישר את ההעברות הללו". עורך דינו של טראמפ, צרלס הלדר, אמר לניו יורק טיימס: "הנשיא טראמפ לא היה מעורב בשום צורה בעניינים האלה. הטענות להעלמת מס הן שקריות ב-100%. העובדות שצוינו בתחקיר אינן מדויקות באופן מרחיק לכת".

ג'יימס גאזאלה, דובר מחלקת המיסים והפיננסים של מדינת ניו יורק, אמר בתגובה לפרסום כי המחלקה "בודקת את הטענות בתחקיר של הניו יורק טיימס וממשיכה בחקירה בדרכים נוספות".