מהנכים שוב יוצאים לרחובות: שיבושי תנועה כבדים נרשמו הבוקר (רביעי) באזור צומת עזריאלי בתל אביב לאחר שהנכים חסמו את העליות נתיבי איילון למחלף השלום שני הכיוונים במחאה על אי העלאת קצבאות הנכים. עוד קודם לכן חסמו המפגינים את הגישה לחניון קריית הממשלה בצומת הרחובות קפלן ובגין. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה, הנהגים מתבקשים לפנות לדרכים חלופיות.

בנוסף נחסמו גם צומת הרחובות בגין וקפלן וכן רחוב קפלן מאבן גבירול עד בגין, דרך בגין לשני הכיוונים (התנועה מופנת לשיקוע) ודרך גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי). 


 
כפי שפורסם לראשונה במעריב, המוחים החליטו להסלים את המאבק לקראת חזרת הכנסת מפגרת הקיץ. ההפגנה מתקיימת למרות שהמשטרה הזהירה את ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" מהפגנה ללא רישיון.
 
כזכור, בפברואר האחרון, אחרי שלוש שנים של מאבק הנכים, אישרה מליאת הכנסת פה אחד להעלות את קצבת הנכות, שלא עודכנה בישראל ב־17 השנים האחרונות והביאה כמעט רבע מיליון זכאי הקצבה בישראל למצב של שחיקה מתמדת נוכח יוקר המחיה. אבל גם לאחר הצבעת הכנסת בפברואר לא הוצמדה הקצבה לשכר הממוצע במשק והועלתה בפועל ב־470 שקל לחודש בלבד. זאת, אף שהנכים דרשו לאורך כל המאבק העלאה מדורגת בתוספת של 3,000 שקל לקצבה, שתשווה אותה לשכר המינימום עבור נכים שאינם מסוגלים לעבוד.
כבר בפברואר, עם העברת החוק בכנסת, הכריז ארגון מטה מאבק הנכים, הפועל בחסות ההסתדרות, על פסק זמן במאבק, אבל לא על סיומו. באוגוסט האחרון הודיע המטה, המאגד למעלה מ־13 אלף חברים, כי הוא תומך בפומבי - ובגיבוי ההסתדרות - בהתחדשות המאבק.