לפני ארבעה חודשים נעלמו עקבותיה של פאן בינגבינג, שחקנית סינית שהתפרסמה בזכות הופעותיה בעשרות סרטים הוליוודים וסיניים ונחשבת לכוכבת הכי גדולה שיצאה מסין. אות החיים האחרון שהתקבל ממנה היה פוסט שהעלתה לרשת החברתית בו סיפרה על הביקור שערכה בבית חולים לילדים בטיבט בחודש יוני האחרון.



אחת ההשערות באשר לסיבת היעלמותה, היא כי השחקנית בת ה-37 נעצרה בגין אישום על העלמת מס, אולם אף גורם רשמי לא התייחס לפרשה. ידיעה שפרסמה את ההשערה כאמור, הוסרה מיד לאחר הפרסום, ועובדה זו מרמזת על המתרחש במדינה הקומוניסטית, שבה ידוענים חייבים לתחזק באופן קבוע את הדפים שלהם ברשתות החברתיות, באופן שיחמיא ויאדיר את שלטון המפלגה הקומוניסטית במדינה.



במכתב שפורסם בחשבון הרשמי שלה ברשת דמויית טוויטר סינית כתבה בינגבינג, כי היא "מקבלת את החלטת הרשויות ותתגבר על הקשיים כדי לשלם את מה שעליה לשלם".



בינגבינג התפרסמה בין היתר בזכות השתתפותה בסרטי "אקס מן" ו"איירון מן". השחקנית היא פרזנטורית של מותגים יוקרתיים רבים כמו "קרטייה" ו"לואי ויטון" ופניה מוכרות ברחבי המדינה. גורמים בסין ובמערב סבורים  כי היעלמותה של השחקנית קשורה להתנגשות שלה עם המפלגה בעקבות פרסום הסכמי השכר שלה.  



על פי הדיווחים בסוכנות הידיות הסינית "אקסינוה", חקירה של רשויות המס גילתה כי השחקנית ניסתה להתחמק מתשלום של מיסים באמצעות פיצול החוזים עליהם היא חתומה וכי הממשלה בסין הורתה לשחקנית לשלם מיסים בגובה של  884 מיליון יואן (129 מיליון דולר).



אחת הפרקטיקות של התחמקות ממסים בסין היא לחתום על שני חוזים עם גורמי ההפקה: חוזה אחד שמדווח לשלטונות ובו רווח נמוך, וחוזה נוסף סודי שבו יש רווח גדול פי כמה. השחקנית הצהירה בפני השלטונות על רווחים מסרט בסכום של 1.5 מיליון דולר כשבמקביל התברר שיש לה עוד חוזה סודי על 7.5 מיליון דולר. החוזים זכו לשם בסין: חוזי יין ויאנג.



גורמים במפלגה הקומוניסטית לחצו על השלטון לפתוח בחקירה בנושא, חקירה שבמהלכה הוחלט לעצור את בינגבינג בכדי להעביר מסר תקיף לכל אנשי התעשייה, לפיו לאף ידוען אין חסינות מפני חקירה.