שב"כ הודיע כי זיהה וסיכל ניסיון נוסף של תשתית חמאס מרצועת עזה להאיץ פעילות הטרור באיו"ש. במהלך שנת 2015 הקימו בכירי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה תשתית חשאית וממוסדת, המורכבת מפעילי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה ופעילי חמאס שמוצאם ביהודה ושומרון. מטרת התשתית היא גיוס פעילי טרור בשטחי איו"ש וישראל לצורך הוצאת פיגועי תופת מול מטרות ישראליות. מאמץ מיוחד הושקע בגיוס סטודנטים פלסטינים מתחומי ההנדסה והטכנולוגיה ששימשו כמהנדסים לייצור מטענים.



מאז הקמת התשתית, נעצרו ע"י שב"כ וצה"ל ברחבי יהודה ושומרון עשרות פעילי חמאס. בחקירותיהם בשב"כ עלה כי גוייסו על ידי התשתית בעזה, באמצעות רשתות חברתיות, לצורך ביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים. לאחרונה, כאמור, זוהה וסוכל ניסיון נוסף של התשתית מרצועת עזה להאיץ פעילות הטרור באיו"ש. במסגרת זו נעצרו ונחקרו מספר פעילים מאזור יהודה ושומרון.



במסגרת חקירותיהם בשב"כ של עיסא שלאלדה, בן 21 ועמר מסעוד, בן 20, פעילים בתא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת ביר זית, עלה כי גויסו לפעילות התשתית באמצעות הפייסבוק, על ידי גורמים בזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, לצורך ביצוע פיגועים וסיוע בהעברות כספי טרור. כן עלה כי במסגרת גיוסם, עברו הכשרות צבאיות שונות. כנגד השניים הוגשו לאחרונה כתבי אישום המייחסים להם קשרים עם גורמי טרור וחברות בארגון טרור.



במסגרת חקירתו בשב"כ של חאזם חמאיל, תושב השומרון, בן 24, עלה כי ניהל קשר בפייסבוק מול גורם עזתי אשר עשה שימוש בפרופיל פיקטיבי. במסגרת זו הונחה חאזם לקדם פיגוע מטעם ארגון החמאס ולצורך כך היה עתיד לקבל מידי הגורם העזתי כסף ואמצעי לחימה. כנגד חאזם הוגש כתב אישום המייחס לו מגע עם האויב.



מהשב"כ נמסר כי "פעילות תשתית הטרור בעזה, לצד פעילות נוספת של חמאס מהרצועה, הינה חלק בלתי נפרד מנסיונות ארגון החמאס לערער את היציבות הבטחונית באיו"ש, בישראל וברצועת עזה. שירות הביטחון הכללי עוקב אחר מאמצים מתמשכים אלה ויפעל לסכל מבעוד מועד כל פעילות של ארגון הטרור חמאס".