אף אחד לא אוהב שמסתכלים לו על הסמארטפון ללא רשות, וסביר להניח שאנשים שיעשו להם דבר כזה ממש יתעצבנו. יחד עם זאת, כנראה שהרוב לא ינסו לגרום לאותו אדם להיענש, כפי שעשה בעל מאיחוד האמירויות. אותו בעל טוב לב תבע את אשתו על הפרת פרטיות, לאחר שחיטטה לו בסמארטפון, הראתה לאחיותיה וכולן צחקו יחד על התכנים.

הוא סיפר לבית המשפט בראס אל-ח'ימה - האמירות הצפונית ביותר באיחוד - שאשתו הסתכלה על התכתבויות ותמונות בסמארטפון שלו והעתיקה אותן  למכשיר אחר, על מנת שתוכל להמשיך להסתכל עליהן בהמשך. לטענתו, היא עשתה זאת בזמן שישן וכשהתעורר ראה אותה מסתכלת על התכנים יחד עם בנות משפחתה.

מנגד, האישה טענה להגנתה שבעלה נתן לה את הססמה שלו וכן אישר לה להסתכל על הסמארטפון, לאחר שתפסה אותו מצ'וטט עם נשים אחרות באינטרנט. לצערה הרב, זה לא ממש עזר לה ובית המשפט הרשיע אותה ונתן לה עונש מאסר של שלושה חודשים.
 

העתיקה תכנים מהסמארטפון שלה ללא ידיעתו. אילוסטרציה: אינגאימג
העתיקה תכנים מהסמארטפון שלה ללא ידיעתו. אילוסטרציה: אינגאימג



זה נשמע אכזרי, אבל איחוד האמירויות ידועה בחוקיה הנוקשים בכל הנוגע להפרת פרטיות בכל דרך שהיא, בייחוד באינטרנט. בראיון לחדשות המקומיות Emarat Al Youm, עורכי הדין אאד אל-אוולקי ומוחמד ג'אד אל-מוולה הסבירו שלפי החוק אסור למישהו להסתכל בטלפון של אדם אחר ללא רשותו. אפילו בקרב זוגות נשואים זו עדיין נחשבת לעבירה, ולבעל או אישה אסור לחטט בסמארטפון של בני זוגם, גם אם הם חושדים שהם בוגדים בהם.


באוגוסט האחרון, שליט האמירויות ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, העביר חוקי סייבר נוקשים לפיהם העונש המקסימלי לעוברים על החוק הוא עונש מאסר של עד 25 שנים. לאור זאת, דווקא נראה שהאישה האומללה יצאה יחסית בזול.