מותו של הנער ארי נשר ז"ל, והמקרה הטראגי של תאונת הפגע וברח, סוקרו בהרחבה וגרמו להד תקשורתי נרחב, שצפוי לשנות לחלוטין את דרך הרכיבה על האופניים החשמליים. החקירה בנושא, אשר התמקדה עד עכשיו ביצחק אספה, הנהג הפוגע, כעת תימשך ותגיע גם אל חברו של נשר, אשר על פי טענת המשטרה, הרכיב אותו על האופניים החשמליים. שני הנערים, אגב, היו ללא קסדות או אמצעי מיגון, וגם ההרכבה בעייתית שכן היא אסורה על פי חוק. 

אמש והיום בבוקר יצאו אימו של הנער, ביחד עם עורך דינו, לתקשורת, והבהירו כי הילד אפילו לא זוכר מי הרכיב את מי, אך לטענת המשטרה, העניין הזה ברור לחלוטין. מי שעלתה להתמודד עם הטענות היום (חמישי) היא דוברת המשטרה, מירב לפידות, אשר התראיינה בגלי צה"ל ושפכה אור על כך שהנער כבר נחקר פעמיים. היא גם תקפה את הניסיון להציגו כ"קוזאק נגזל".
איך את יכולה להגיב לדברים שנאמרו?

"זה ברור שגם אימו וגם עורך דינו יגיבו כמו שהם הגיבו", פתחה לפידות והוסיפה: "לא צריך להיות גאון גדול בתקשורת כדי להבין את זה. אין קשר מפציעתו בתאונה למידת המעורבות שלו בתאונה. בואו נשים את הדברים על דיוקם - אם הקייס שלהם היה כל כך חזק, הם היו אומרים את הדברים בחקירה, ובזאת היה נגמר העניין. אבל ברורה להם מידת מעורבותו בתאונה, ובגלל זה הם הולכים למתקפה תקשורתית". 

ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
"יש פה ילד שנהרג, הילד שלה הרכיב את ארי ז"ל, למרות שאסור להרכיב על פי חוק. הילד שלה סטה מהמסלול שלו בזמן הנהיגה, כאשר הוא לא אמור לסטות ממסלולו, ללא שום סיבה נראית לעין. אלמלא שני הדברים היו מתקיימים, ארי היום היה בחיים. האם אתם מצפים שבגלל שהוא נפצע אנחנו לא נחקור? עדיין לא מוגש כתב אישום, עדיין לא קרה כלום, האם זה לא הדבר הבסיסי שמצופה מאיתנו בשביל שנמצא צדק להוריו של ארי?"
השאלה אם החקירה לא הגיעה מאוחר מדי? 
"זה לא קרה מאוחר. הוא כבר נחקר פעמיים, והוא ממש לא קוזאק נגזל, עם כל העליהום שהוא מנסה לעשות. הוא רכב על אופניים, הוא הרכיב וסטה. הקורבן האמיתי כאן הוא הילד שנהרג. ברור לנו בוודאות שהוא הרכיב את ארי. בין מה שהיה לבין הצעקה שמנסה משפחתו להרים אין קשר למציאות. את החקירות אנחנו מנהלים בחדרי החקירות, והנושא הזה גרר הד ציבורי נרחב, וטוב שכך. הוא לא הקורבן האחרון אם לא יעשו דברים בנושא. 
"הילד נחקר בבית חולים, ועוד פעם בבית. הוא היה פצוע אחרי התאונה, הוא אדם פרטי וקטין ולכן לא הוצאנו הודעה על כך. רק על התאונה הוצאנו הודעה. אחרי שכל חומר הריאיות הצטבר, חקרנו. צריך לזכור שגם אספה שתק בימים הראשונים עד שהוא פתח את הפה שלו. הוא היה במעצר 10 ימים ועכשיו הוא בעוד תשעה ימים מעצר בית. יש פה שני אנשים שאנחנו חוקרים. אני לא רוצה לקבוע את התוצאות, ואנחנו חוקרים את האחריות המשותפת שלהם.
"לפני כמה זמן היתה תאונה דומה בדרך נמיר, והיום שני הנהגים עומדים לדין. גם נהג הרכב וגם נהג האופניים. בדרך כלל אנחנו לא שומעים על אחריות נהג האופניים, כי בדרך כלל הוא מת. הנער הזה נהג בחושך, עבר עבירות תנועה. אני בטוחה שאמא של אותו נער מעדיפה אותו בחקירה מאשר במקום אחר. אנחנו חייבים את החוב להורים של ארי. גם אם זאת אחריות פחותה".
דוברת המשטרה, מירב לפידות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90