עורך הדין יורם שפטל החל את המונולוג בתוכנית הרדיו שלו ב-103FM בפרשת אלאור אזריה, וסיפר כי כתב מסמך על הטעויות שבהרשעתו. לאחר מכן, תקף את השמאל הקיצוני, שלטענתו שמח מכך שחגי תשרי נגמרו. "ערעורו של אלאור אזריה נדחה בנימוקים מופרכים", פתח שפטל, "תוך כדי שאב בית הדין סותר דברים שהוא כתב כאשר התבקש וסירב להאריך את מעצרו של אלאור אזריה בחמישה ימים".



"על סמך אותן הראיות, הוא כתב דברים הפוכים כדי להצדיק את דחיית הערעור על ההרשעה. החלטתי לכתוב מסמך שמשתרע על פני 40 עמודים, שבו אני מוכיח שחור על גבי לבן, מתוך ראיות ולא מתוך שום דבר אחר, בו אני מראה שכל ממצא עובדתי משמעותי שהוביל להרשעה של אזריה הוא טעות גמורה במקרה הטוב. את המקרה הגרוע יותר, מפאת כללי האתיקה, איני יכול להגדיר. אני מבטיח שכל מי שיקרא את המסמך שלי יצטרך לקרוא אותו יותר מפעם אחת, כיוון שהוא לא יאמין מה הוא קורא. הכל מעוגן בראיות מפורטות כמובן". 



 

לאחר מכן, דיבר על חגי תשרי ותקף את מי שהוא מכנה 'השמאל הקיצוני': "לצערי הרב אנחנו אחרי החגים. מבחינתי, אין תקופה נפלאה יותר בשנה מאשר שלושת חגי תשרי, על המאכלים המאפיינים כל חג (חוץ מיום הכיפורים כמובן), הסעודות המשפחתיות בראש השנה ואותן סעודות משפחתיות בסוכות. כל האווירה היא כל כך נעימה וכל כך יהודית, מרגישים ברחובות שזה חג אפילו בלי ללכת לבית הכנסת. גם בחול המועד סוכות מרגישים את זה, לא רק בחג עצמו אלא גם בחול המועד. אפילו בתל אביב מרגישים שזה לא יום רגיל, אלא יום חג, ולכן אני מאוד מצר על כך שהתקופה הזו נגמרה".

"זהו גם המקום להעיר שחוגי השמאל הקיצוני ממש מתעבים את החגים הללו, כיוון שהם יוצרים אווירה כל כך יהודית, חגיגית ונהדרת, שמזכירה לנו כל רגע ורגע מי אנחנו ומה אנחנו. הם מגייסים פסיכולוגים שמסבירים לנו כיצד להימנע מהמשברים הוודאיים שצריכים לקרות מעצם העובדה שהמשפחה כולה בהרכב מורחב יותר מתאספת יחד, וברור שיהיו מריבות, סקנדלים וצעקות". 
 
"כלומר, בני הבליעל המתנוונים הללו רוצים להגיד לנו שהאווירה הזו היא דבר איום ונורא וצריך לברוח מזה ולהתרחק מזה, לעשות כל מה שצריך, ולא כדי שכל המשפחה המורחבת תשב יחדיו לארוחה. תראו איזה בני בליעל, כמה הם שונאים את החגים, בין אם התעמולנים האלה משתמשים במקלדת, במיקרופון או בשניהם יחדיו".

"הם שונאים את כל המהות היהודית של סליחה, של לפתוח דף חדש, של לנסות לתקן את עצמך. את זה שאתה לעולם לא נחשב "חוטא לעולם", אלא תמיד אפשר לחזור ולתקן, ויש מועדים ומעשים ותפילות ומסורות".
 
"זה כמו הרשע המרושע מההגדה של פסח, שאומר "מה העבודה הזאת לכם?". לכם, לא לנו. הם מוציאים את עצמם מכלל ישראל, בני הבליעל הללו. בשביל מה לשבת בסוכה, מה פתאום סוכה? אבל עם ישראל ימשיך לשבת בסוכה וכל שנה יותר אנשים בונים סוכות ויושבים בהן. החגים האלו הם נשגבים, נהדרים ויהודיים, לכן הרוב המכריע של עם ישראל כל כך אוהב אותם והשמאל הקיצוני הפנאטי כל כך מתעב אותם. לכן אני ממש לא שמח שאנחנו כבר אחרי חגי תשרי הנפלאים והנשגבים".