חשד לשחיתות חמורה במשרד התחבורה. לאחר שהמשטרה עצרה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות בכיר במשרד התחבורה, החשוד במתן העדפה לחברת תחבורה ציבורית על פני חברות תחבורה ציבורית אחרות, וכל זאת על פי החשד בתמורה לקבלת טובות הנאה שוות כסף, היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בלוד התיר לפרסום כי חלק מהחשודים בפרשה הם בעלי חברת האוטובוסים "אפיקים".
 
מדובר בגורם בכיר באגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, שעל פי החשד, במסגרת הסדר עם בעלי חברת התחבורה הציבורית, בני זוג ושני ילדיהם, דאג מאז שנת 2014 לקדם את ענייניהם במשרד ולדאוג עבורם לזיכיון להפעלת קווי תחבורה ציבורית ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, ובתמורה העבירו לו בני המשפחה, על פי החשד, טובות הנאה שוות כסף. מעצרם של שניים מהחשודים, איתמר וערן סלע, הוארך כבר אתמול. בעל החברה שוחרר ממעצר על ידי בית המשפט, אך שמו טרם הותר לפרסום.
 
כאמור, בתום חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים והפכה אתמול לגלויה, עיכבו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה גם ארבעה בני משפחה, מבעלי חברת התחבורה הציבורית, החשודים במעורבות במתן טובות ההנאה לאותו בכיר.
 

עיכובם של בני המשפחה ומעצרו של הבכיר התאפשרו לאחר פשיטה על בתי החשודים ומשרדי חברת התחבורה הציבורית, וכן על משרדו של הבכיר במשרד התחבורה, שם בוצעו חיפושים ונאספו מסמכים הנבחנים על ידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 המנהלים את החקירה.
במשטרה מייחסים לחשודים מעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות. כל המעורבים נלקחו לחקירה במשרדי היאל"כ בלוד. משם הובאו בשעות הצהריים בני המשפחה והחשוד ממשרד התחבורה לבית משפט השלום בראשון לציון, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם לצורך המשך החקירה. מעצרם של כל המעורבים הוארך בשישה ימים.
 
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים תוך ניגוד עניינים, ותחתור להגיע לכל מקום שבו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".