ראש להק המודיעין לשעבר בחיל האוויר, תא"ל (במיל') רם שמואלי, התייחס היום (חמישי) להעברת מערכת הנ"מ המתקדמת S300 מרוסיה לצבא סוריה, ואמר כי צה"ל יוכל להמשיך לתקוף יעדים במדינה ולהשמיד את סוללות המערכת אם ירצו לתקוף את מטוסיו. "מבחינת חיל האוויר דרך הפעולה לבצע את המשימות ולפגוע במטרות איראניות לא תשתנה. ברמה הצבאית חיל האוויר מסוגל לבצע את משימותיו גם עם המערכת החדשה", אמר שמואלי בתוכנית "הקבינט" עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור ב-103FM.

"לאורך כל חיי נכנסו טילים חדשים ומצאו להם מענה. ברגע שסוללה תרצה לתקוף אותנו אנחנו נשמיד אותה", הסביר הקצין הבכיר במיל'. "אני מניח שהרוסים לא ירצו ליצור חיכוך יתר על המידה אך אסור לנו להתבלבל. יש לנו אויב והוא לא רוסיה. אנחנו נישאר נחושים וחיל האוויר ימשיך לבצע את משימותיו ויחסל כל משלוח נשק שיגיע".

"חשוב לזכור שישראל אינה מעצמה אלא נשענת על כתפיה של ארצות הברית ולי ברור שהצעד שביצעה רוסיה בסוריה הוא מסר ישיר לארצות הברית", אמר שמואלי. "יש כאן משחק מעצמות גדול ומרחב הפעולה של צה"ל להערכתי לא עומד להשתנות. אין מצב שנקבל פקודה להשמיד מטרות ולא נשמיד אותן. ברגע שיש משימה אנחנו נבצע אותה, בשביל זה יש את חיל האוויר. לא צריך לחשוש יתר על המידה כי מדובר במשחק אסטרטגי".