נערכים לסבב נוסף מול חמאס?צה"ל תגבר היום (חמישי) כוחות באזור רצועת עזה והודיע על הצבת סוללות כיפת ברזל בדרום, זאת לאור המתיחות מול חמאס. האלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, התייחס בשיחה עם אריה אלדד ורוני בראון ב-103FM כי "חמאס לחוץ. הוא נכשל כמעט בכל פעולה שביצע. הוא ניסה לאיים על ישראל עם טילים מהאוויר, ליצור יכולת אסטרטגית מתחת לקרקע, ניסה לתקוף לפרוץ אלינו דרך הים וכעת גם אבו מאזן וגם המצרים סוגרים לו את האופציות לפעולה. חמאס הוא ארגון במצוקה. נותר לו רק להשתמש בנשק פרימיטיבי של בלונים, שאנחנו לא מוצאים לו פתרון כי הוא מתחת לרמתנו". 

לדברי עמידרור, "חשוב לזכור שעד כה לא היו נפגעים בנפש בעקבות הבלונים. כמדינה אנחנו יכולים להסתכל על הדבר הזה בפרופורציה הנכונה ולהבין שמדובר בבעיה אך לא נצא בגללה למבצע צבאי".
"היציאה הראשונה שלנו מעזה הייתה בעקבות הסכמי אוסלו. מאז המצב הביטחוני הורע מאוד כי יכולת ההשפעה שלנו על מה שקורה בשטח קטנה יותר מהרגע שעזבנו", אמר עמידרור והתייחס גם לך שלא נמצא פתרון לטרור הבלונים: "הטענה שמדינת ישראל צריכה למצוא פתרון אינה מובנת לי. יש מצבים בהם מדינה לא יודעת לתת פתרון למקום בו היא לא שולטת. מאחר ויש לנו מגבלות אנושיות ומוצדקות, אנחנו צריכים להבין שלעתים יש דברים שאין להם פתרונות קלים וקצרים". האלוף במיל' הוסיף כי "צבא זה לא קסם. יש דברים שהוא יודע לעשות ודברים שהוא לא יודע לעשות".

עמידרור התייחס לקריאות של בכירים במערכת הפוליטית לפגוע במפריחי הבלונים: "אין לנו שום אמצעי שמאפשר לנו לעצור את הבלונים אלא אם נחליט להרוג כל אדם שמפריח בלון, דבר שלא נכון בעיני לעשות". גם אם נהרוג כמה מהקודקודים התופעה לא תיעלם. כשהארגון הוא גדול נדרש לחסל מסה גדולה של מפקדים. אפשר לעשות זאת ואז תפרוץ מלחמה. אני לא חושב שזה נכון לנו".