יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הטיל אולטימטום חדש על חמאס להעביר אליו עד סוף החודש את השליטה ברצועת עזה, כך דווח הערב (חמישי) בכאן 11. אם ארגון הטרור יסרב לדרישה, אבו מאזן מתכוון לממש סנקציות על הרצועה, כך אומר גורם בלשכתו. מנגד, בחמאס אומרים כי על המודיעין המצרי להפעיל לחץ על אבו מאזן כדי שיתגמש. 



מוקדם יותר דווח כי ישראל צפויה להעביר היום שלוש מכליות סולר לייצור חשמל במימון קטארי, זאת על מנת לממש את חלקה בהסכם הפסקת האש ברצועה, כך לפי דיווח בגלי צה"ל. לפי הפרסום, הרשות הפלסטינית דורשת מחמאס שלא לקבל את הסיוע ואנשיו של אבו מאזן, השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח, איימו על רשות החשמל בעזה וניסו למנוע את העברת המכליות.
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הגיב לנושא בגל"צ וציין כי אבו מאזן מנסה לדרדר את את המצב ברצועה ולהביאה לעימות נוסף עם ישראל. "המטרה של אבו מאזן ושל הרשות הפלסטינית היא ברורה והיא אחת", אמר, "אבו מאזן מנסה לגרום למלחמה בעזה ומפסיק העברת חשמל ומים כדי לגרום שהכל יתפוצץ מול ישראל. אנחנו צריכים לעשות מאמץ שאבו מאזן לא יתמרן אותנו למלחמה בעזה".


משאית פלסטינית במעבר כרם שלום. צילום: רויטרס
משאית פלסטינית במעבר כרם שלום. צילום: רויטרס

 

"אם אבו מאזן בצד אחד והאיראנים בצד שני מעוניינים לגרום התלקחות בעזה, אנחנו צריכים לעשות מאמץ לא לתת לזה לקרות. מי שכרגע לגרום למלחמה בין ישראל לעזה זה אבו מאזן, שמנסה לגרום למשבר הומינטרי".



כזכור, בשבוע שעבר האשים בכיר חמאס מחמוד א-זהאר כי אבו מאזן הולך לבצע צעדים חדשים נגד הרצועה, ובהם משיכת הכספים מהבנקים והפסקת העברת המשכורות לפקידים של פתח ואלו של הרשות ברצועת עזה. לדבריו, הוא עושה זאת על מנת שתושבי הרצועה יתעמתו עם חמאס, ואם לא יעשו כן יופעל לחץ מצדו ומצד מספר מדינות ערביות על ישראל כדי שתפעל "בתוקפנות" נגד עזה. בכיר ארגון הטרור טען כי מי שמעכב את הסרת המצור מעל הרצועה הוא אבו מאזן, לצד ישראל.