לוחם מג"ב בן דרי, המרצה כבר כחמישה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בגרימת מוות של נדים נווארה במהלך אירועי ביתוניא ביום הנכבה, הגיש לנשיא המדינה, רובי ריבלין, בקשה לחנינה, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורת ה"חדשות". 

כזכור, ב-15 במאי 2014, בן דרי ששירת אז כלוחם מג"ב ירה כדור חי, במחסנית שיועדה לכדורי גומי, במפגין נדים נווארה. לאחר משפט ארוך שהתנהל בנושא הכפיל בית המשפט העליון את עונשו של דרי ל- 18 חודשים. השבוע פנה עורך דינו של בן דרי, ציון אמיר, ללשכת נשיא המדינה בבקשה לחון אותו, תוך כדי שהוא מציין כי מדובר בחייל מצטיין שירה ללא ידיעתו בכדור חי. בבקשת החנינה התייחס אמיר לפרשת החייל אלאור אזריה, וערך השוואה בין שני המקרים, בטענה כי על אף שמעשיו של אזריה חמורים בהרבה מבן דרי, עונשם זהה. 
בבקשת החנינה נכתב: "ממספר שיקולים של חסד והגינות לא ניתן להתעלם מגזר הדין של סמל אלאור אזריה, אשר עניינו חמור עשרות מונים, ועם זאת נגזר עליו אותו העונש - 18 חודשי מאסר, ואף זכה בהקלה נוספת בעונשו במסגרת בקשת החנינה שהגיש לרמטכ"ל. סמל אזריה לא הביע חרטה על מעשיו בעוד מרשי נטל אחריות על מעשיו והביע צער וחרטה כנים". בקשתו של בן דרי לחנינה התקבלה בלשכת נשיא המדינה ריבלין, שכעת בוחן אותה. 


כאמור, עונשו של דרי הוכפל על פי החלטת בית המשפט העליון, במקום תשעה חודשי מאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי. דרי הורשע בבית המשפט המחוזי בעבירות פציעה בנסיבות מחמירות וגרימת מוות ברשלנות באירוע. על פי כתב האישום הוא היה חמוש בכדורי גומי ובמחסניות תחמיש שבהן תרמילים "חסרי קליע". דרי לא וידא שמחסניות התחמיש שהחזיק ברשותו מכילות תרמילים "חסרי קליע" בלבד, על אף שהיו עליו לעשות כן. 
מפרקליטות המדינה נמסר לאחר פרסום פסק הדין כי "יש לנקוט ענישה המבטאת את מידת הסלידה של החברה מהתנהגות זו". אולם פרקליטו של דרי, עו"ד ציון אמיר אמר כי הוא חושש "מההשלכות החמורות שיכולות להיות לפס"ד זה על מידת המוטיבציה של לוחמים, שמעתה ואילך ידם על ההדק תהיה קשה, ותוביל אולי לפגיעה ביכולת המבצעית שלהם".