אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, פתח אתמול את יריד "המלאי מוגבל" – יריד תעסוקה מיוחד, שהציע לבעלי מוגבלות מגוון משרות איכותיות בחברות מובילות במשק הישראלי, ביוזמת הסופרת נורית פלג וולברג ובשיתוף עם הבנק, ההסתדרות הציונית העולמית, בלה דיגיטל ומקשיבים נט. במסגרת היריד הייחודי, אשר נערך באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, השתתפו כ־400 אנשים עם מוגבלות במטרה למצוא משרות איכותיות ב־33 חברות מובילות במשק הישראלי, שנציגיהן השתתפו בכנס. העיתונאית ליהיא לפיד הנחתה את האירוע.
 
עם החברות שהשתתפו ביריד והציעו משרות לאנשים עם מוגבלות נמנו טבע, בנק הפועלים, שטראוס, תנובה, הפניקס, מנורה מבטחים, כלל, בזק, מטריקס, צ'ק פוינט, NESS, IBM, פלאפון, גולדפרב זליגמן ושות', מיתר ליקוורניק גבע, רפאל, התעשייה האווירית, חברת החשמל, משרדי החינוך והמשפטים, בתי החולים איכילוב, אסף הרופא, וולפסון ועוד.

המשתתפים ביריד השתתפו, בין היתר, בסדנאות למחפשי עבודה, האזינו להרצאות מעוררות השראה מעולמות הקריירה והאקדמיה ושמעו סיפורי הצלחה אישיים.


נורית פלג וולברג, יוזמת היריד אמרה: "הכנס הזה הוא התחלה של מימוש החזון שלי – שוויון הזדמנויות בתעסוקה. שכולם יהיו אותו הדבר. המטרה היא להראות שאנשים עם מוגבלויות הם מצוינים ומוכשרים בדיוק באותה מידה כמו אנשים רגילים. אני מקווה שהכנס הזה ימלא הרבה חלומות של הרבה אנשים".

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, הסביר: ״אני מכיר על בשרי את נושא הנגישות. כשהייתי ילד חליתי במחלת הפוליו, ולפי ההגדרה אני נחשב כאיש עם מוגבלות, אבל מעולם לא נתתי למוגבלות שלי להפריע לי בהתקדמות. אני קורא לכל חברי בקהילה העסקית, אל תחכו לחקיקה, בואו ניזום את השינוי ונשלב אנשים עם מוגבלויות בחברות במשק".

פינטו הוסיף: "אני זכיתי לעמוד בראש גוף שתורם לפעילות חשובה זו, הבנק תורם את חלקו לקידום אנשים עם מוגבלויות במגוון דרכים".