אין עצם? גורמים המעורים בחקירות תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו הערב (שישי) שביעות רצון מחקירת ראש הממשלה שנערכה מוקדם יותר היום ואמרו כי היא מקדמת את מטרתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחד את שלושת התיקים שנחקרים נגד ראש הממשלה, תיקי 1000, 2000 ו-4000 לכדי תיק אחד.



במקביל לכך נודע כי במקביל לחקירתו של נתניהו זומנו שר התיירות יריב לוין והשר לאיכות הסביבה זאב אלקין לתת עדות פתוחה במשרדי להב 433, וחלק מהשאלות אף התכתבו עם המתרחש במהלך חקירת ראש הממשלה. יש לציין כי זוהי לא הפעם הראשונה שהשניים נתנו עדות במסגרת חקירות נתניהו, והם נתנו עדות פתוחה בעבר.



דברי הגורמים ששוחחו עם מעריב עומדים בניגוד לדבריו של נתניהו בסיום החקירה, שטען כי בסיומה הוא הפריך את כל החשדות נגדו. "עכשיו, אחרי החקירה ה-12 כבר ברור סופית שבחקירות ראש הממשלה לא רק שאין בשר, אין אפילו עצם. גם הפעם ראש הממשלה ענה על השאלות שנשאל בביטחון מלא, מתוך ידיעה ברורה שלא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום", אמר נתניהו בסיום החקירה.



כזכור, נתניהו נחקר היום במעונו בירושלים במשך כארבע וחצי שעות, וזאת הייתה חקירתו ה-12 במסגרת תיקי החקירה שמנוהלים נגדו. צוות חקירה בכיר של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בראשותו של תנ"צ כורש ברנור, הגיע אל מעונו של ראש הממשלה בירושלים כדי לחקור אותו באזהרה פעם נוספת במסגרת השלמת חקירה בפרשות 1000 ו־2000.



ההחלטה לבצע השלמות חקירה בתיקים אלו התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבחן את תיק 4000 (בזק וואלה) ומצא מספר רב של מאפיינים זהים שעלו מהחקירה וכן דפוסי התנהגות שיש בהם כדי לקשור בין תיק זה לתיק המתנות (1000) ותיק ההקלטות (מוזס ונתניהו).