האם מתפתחת דרמה בתיק המעונות? פרשן המשפטים של החדשות ו-103FM דיווח הערב (שישי) כי שניים משלושת עורכי הדין שמייצגים את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מתכננים לפרוש מייצוגה בתיק המעונות, וזאת בעקבות חילוקי דעות בינם לבינה ועורך הדין השלישי בתיק. על פי הדיווח, בעוד עורכי יעקב וינרוט ועמית חדד מאמינים כי על נתניהו להגיע להסדר עם הפרקליטות, שיכלול הודאה והשבת כספים, יוסי כהן מאמין כי על נתניהו ללכת למשפט.



כזכור, משפטה של שרה נתניהו ייפתח ביום ראשון בבית המשפט השלום בירושלים, בפני נשיא בית המשפט אביטל חן. המשפט ייפתח בהקראת כתב האישום נגד נתניהו, שצפויה להכחיש את עובדות כתב האישום. 



שרה נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
שרה נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90



בהמשך ינהלו הצדדים הליך הוכחות, שבמסגרתו תנסה הפרקליטות להוכיח כי נתניהו קיבלה במרמה כ־350 אלף שקל עבור ארוחות ממסעדות יוקרה לבני משפחתה ואורחיהם. על פי כתב האישום, עלות ארוחה מסתכמת בכ־500 שקל לאדם. משפחת נתניהו מצדה ניסתה בעבר להגחיך את כתב האישום וטענה כי ארוחות היוקרה הן לא יותר מ"חמגשיות".



הפרקליטות תבקש לזמן למשפט יותר מ־80 עדים, בכללם עובדים בכירים במשרד ראש הממשלה, כדוגמת היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית ברנע־פרגו, שפים שמהם הוזמנו הארוחות, מקורבים למשפחת נתניהו, עד המדינה ניר חפץ, מני נפתלי ועוד.



יחד עם נתניהו מואשם גם עזרא סיידוף, שהיה אחראי על ניהול מעון ראש הממשלה, ולטענת הפרקליטות זייף ורימה כדי לעמוד בדרישותיה של נתניהו. סיידוף מואשם גם כי העסיק מלצרים במעון ראש הממשלה בניגוד לחוק, תוך רישומם כעובדי ניקיון.