אבו מאזן ממשיך להתבצר בעמדתו: על פי דיווח ב"כאן 11", שיחה מתוחה בין נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, בעקבות נחישותו של הראיס להפעיל מדיניות עקבית של סנקציות על עזה. על פי הדיווח, אבו מאזן סירב להתקפל למרות הלחץ הרב שהופעל, ואינו מוכן לסייע לחמאס.


 


במהלך השיחה, אמר סיסי לאבו מאזן כי "עוד צעדים נגד עזה יסכנו את ביטחונה הלאומי של מצרים", אולם עבאס השיב לו כי "מי שמסכן את הביטחון הלאומי של מצרים הם נציגי האחים המוסלמים שרוצים להקים מדינת חסות בעזה". 
 

גורם בכיר ברמאללה טוען כי אין מתח בין המנהיגים, וכי עמדתם של השניים זהה. לדבריהם, בסופו של דבר סיסי הבין את עמדתו של הראיס, שמסרב להעניק סיוע לחמאס מבלי שהרשות הפלסטינית תקבל שליטה מלאה על כל השטח בעזה. 

בתוך כך, בכיר חמאס חשף מוקדם יותר היום כי ישראל הסכימה לסייע בפתרון משבר החשמל ברצועת עזה, אך טען כי הרשות הפלסטינית היא זו שפוגעת במאמצים לשיפור המצב. אסאם אלדליס, סגן ראש "המחלקה המדינית" של חמאס, אמר כי קטאר העבירה מימון שיאפשר את המשך הפעלת תחנות הכוח ברצועה. לדבריו, הכסף הועבר לרצועה דרך האו"ם. 

"ישראל הסכימה להעברת הדלק לתחנות הכוח בעזה", הא כתב בטוויטר, והוסיף: "הרשות הפלסטינית איימה על עובדי חברת התחבורה ועובדי חברת החשמל אם הם יאפשרו את הפעלת תחנות הכוח ליותר מארבע שעות". 

כזכור, לפני יומיים דווח ב"כאן 11" כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הטיל שלשום אולטימטום חדש על חמאס להעביר אליו עד סוף החודש את השליטה ברצועת עזה. אם ארגון הטרור יסרב לדרישה, אבו מאזן מתכוון לממש סנקציות על הרצועה, כך אומר גורם בלשכתו. מנגד, בחמאס אומרים כי על המודיעין המצרי להפעיל לחץ על אבו מאזן כדי שיתגמש.