שלוש שנים לאחר שנפתחה חקירת המשטרה, מחר בצהריים ייפתח משפטה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. המשפט יתנהל בבית המשפט השלום בירושלים בפני נשיא בית המשפט אביטל חן. הפרקליטות, בצעד חריג, ביקשה כי התיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים עקב מורכבות ורגישות התיק, אולם בקשה זו טרם נענתה וצפויה כנראה לדון בפתיחת המשפט.



לא רק שרה נתניהו צפויה להתייצב בבית המשפט. עזרא סיידוף, שהיה אחראי על ניהול מעון ראש הממשלה, מואשם גם הוא בפרשה ויתייצב אף הוא בפני השופטים. עורך דינו, יהושע רזניק, אומר ל"מעריב" כי סיידוף מתנגד להרחבת הרכב השופטים: "הפרקליטות רוצה להפוך את התיק הזה לקרקס ולהגדיל אותו ולתת לו יותר נפח ממה שראוי לו. אנחנו חושבים שאין לזה מקום".



ב"חדשות 10" פרסם אביעד גליקמן בסוף השבוע כי על רקע חילוקי הדעות בצוות ההגנה של נתניהו, התפטרו עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד מהייצוג בתיק זה. את התיק ימשיך לנהל עו"ד יוסי כהן שהתנגד להסדר טיעון במסגרתו תורשע נתניהו ותשיב את הכספים שנלקחו שלא כדין.

שרה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


וינרוט עצמו מכחיש בשיחה עם "מעריב" את הפרסום וטוען כי פרש מהייצוג כדי לבדל בין שרה לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הפרסום לא נכון. לא פרשנו בגלל מחלוקת על דרך ניהול התיק, אלא כי כאשר התיק מגיע לשלב מעשי, צריך לעשות בידול בייצוג של שרה לבין הייצוג של בנימין נתניהו", אומר וינרוט.
  

הצדדים ינהלו בהמשך המשפט הליך הוכחות, במסגרתו תנסה הפרקליטות להוכיח כי נתניהו קיבלה במרמה כ-350 אלף שקלים עבור בני משפחתה ואורחיהם עבור ארוחות מוכנות ממסעדות יוקרה. על פי כתב האישום, עלות ארוחה לכל סועד מסתכמת בכ-500 שקלים לאדם. מנגד, משפחת נתניהו ניסתה להגחיך את כתב האישום וטענה כי ארוחות היוקרה הן לא יותר מאשר "חמגשיות".

עיון בכתב האישום מלמד כי רשימת העדים אשר תבקש הפרקליטות לזמן למשפט ארוכה וכוללת יותר מ-80 עדים. בכללם, עובדים בכירים במשרד ראש הממשלה, כדוגמת יועמ"שית משרד רה"מ שלומית ברנע-פרגו, שפים מהם הוזמנו הארוחות, מקורבים למשפחת נתניהו וגם עד המדינה ניר חפץ, מני נפתלי, ועוד. 

סיידוף מואשם בנוסף לפרשת הארוחות, כי העסיק מלצרים במעון ראש הממשלה בניגוד לחוק תוך רישום כוזב של המלצרים כעובדי ניקיון. סעיף שלישי בו מואשם סיידוף הוא "פרשת החשמלאי". לטענת הפרקליטות סיידוף העסיק חשמלאי בשם אבי פחימה בדרכי מרמה, על פי דרישת שרה נתניהו, חרף הבהרה של ברנע-פרגו כי אין להעסיקו עקב ניגוד עניינים.