צעירה אמריקאית מוחזקת במעצר בתחנת נתב"ג כבר יותר מארבעה ימים בגלל תמיכה שהביעה בארגוני חרם על ישראל. לארה אל־קאסם הגיעה לישראל ביום שלישי בלילה, לאחר שהונפקה לה ויזת סטודנט על ידי הקונוסליה הישראלית במיאמי כדי שתוכל להתחיל לימודי תואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים. אל־קאסם הגישה ביום חמישי ערעור לבית המשפט, שדחה ערעורה וקבע כי ניתן לגרשה מהארץ. עורכי דינה הגישו ערעור נוסף לבית המשפט המחוזי בתל אביב והיום יתקיים הדיון. עד אז היא עצורה.

השר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן, הזועם על אופן הדיווח על אל־קאסם, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מדובר בפעילת חרם זרה, שכיהנה כראש סניף של אחד מארגוני ה־BDS הפועל באלימות כדי 'לסתום פיות' של תומכי ישראל בקמפוסים בארה"ב. לפי החוק יש למנוע את כניסתה לארץ. שום מדינה שפויה לא תאפשר כניסה אליה לזרים שמגיעים כדי לפגוע באזרחי המדינה ולהזיק להם בכל דרך שהיא, וכך פועלת גם ישראל. הגחכת הקמפיינים שבהם השתתפה והארגון שלה אינה משנה את האמת. מדובר בפעילת חרם שרוצה לפגוע בישראל ובחברות הפועלות בה ומספקות פרנסה לאלפי אזרחים".

מאידך, משרד החוץ הנפיק לאל־קאסם ויזת סטודנט כך שלכל הפחות מדובר בחוסר תיאום בין שני המשרדים הרלוונטיים. סיפורה של אל קאסם נחשף לראשונה בעיתון "הארץ", שם הוצגו גם מסמכים של המשרד לעניינים אסטרטגיים שהוגשו לבית הדין לעררים שדן בעניינה ובדרך שהמשרד קובע מיהם האנשים שלא יורשו להיכנס לישראל מתוקף "חוק החרם". אחת הדרכים היא חיפוש בגוגל. דרך נוספת היא קבלת מידע מאתר Canary Mission, העוקב אחרי פעילים פרו־פלסטינים ומעביר את המידע לגביהם למעסיקים שונים בארה"ב וברחבי העולם.


אחת הטענה היא שאל־קאסם לא הורשתה להיכנס לישראל בגלל קישור בפייסבוק לסניף התא האוניברסיטאי שעמדה בראשו בשם students justice Palestine ובו קמפיין הקורא להחרים את חומוס "צבר", או כפי שהוא משווק בארה"ב: חומוס "סברה". הסיבה לחרם היא שהיצרנית, חברת שטראוס, "מממנת את חטיבת גולני". מנגד טענה אל־קאסם כי לא השתתפה באופן פעיל בחרם. 

פרופ' תמיר שורק, ישראלי שלימד את אל־קאסם באוניברסיטת פלורידה, שלח מכתב לבית הדין ובו ציין כי אל־קאסם נתקלת בביקורת מצד פעילי BDS על החלטתה ללמוד בישראל ולפיכך "הדעת לא סובלת שמדינת ישראל מונעת ממנה להפר את החרם על ישראל באמצעות החוק שנועד להילחם בחרם".