פיגוע הירי שהתרחש מוקדם יותר היום (ראשון) במפעל "אלון מתכת" שבאזור התעשייה בברקן נרצחו שני בני אדם ואישה נוספת נפצעה באורח בינוני, הביא לתגובות חריפות במערכת הפוליטית מכל קצוות הקשת הפוליטית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה, שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה וגם נפצעה אזרחית שלישית. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחרי הרוצח הנתעב. אני בטוח שהם יתפסו אותו ואני בטוח שגם נמצה עמו את הדין ובהקדם". נתניהו ביקש לשלוח בשמו ובשם חברי הממשלה את תנחומיהם למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "פיגוע קשה הבוקר. כולנו מחבקים את משפחות הנרצחים ומחזקים את הפצועה ומשפחתה בתהליך ההחלמה. סומכת על כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבל במהרה. מאוחדים מול הטרור".

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, מסר כי "אני מזועזע וחש צער רב מהפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר באזור התעשייה ברקן. ליבנו עם משפחות ההרוגים ואנו מתפללים לשלום הפצועה. זו לא הייתה רק התקפה על אנשים חפים מפשע החיים את חיי-היומיום שלהם, זו הייתה גם התקפה על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום. אני קורא להנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע הנפשע הזה ולפעול גם בכוחותיהם ללכידת המחבל והמסייעים לו. תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבל ומסייעיו. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם".

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס גם הוא לפיגוע בטוויטר וכתב כי "אנו מתפללים לשלום הפצועה בפיגוע בשומרון. ליבנו עם משפחות ההרוגים. אסור לתת לפשע הנתעב לחבל במפעל הדו קיום הכלכלי בברקן. מחזק את ידי כוחות הביטחון בשטח במרדף אחרי המפגע ושולחיו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בטוויטר כי "הפיגוע הנורא הבוקר בברקן מחדד שוב את השקר לפיו הטרור נובע מיאוש. פרנסה ותקווה ואופק לא מבטלים את שנאת היהודים ותאוות הרצח. מחזק את ידי כוחות הביטחון במרדף אחרי המחבל. אל תעזו לתפוס אותו חי".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר: "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, מסר כי "התשובה ההולמת לפיגוע הרצחני בברקן היא המשך חיזוק אזורי התעשייה המשותפים. לא ניתן למחבלים מתועבים לפגוע בדו קיום". אדלשטיין הוסיף שהוא מחבק את משפחות ההרוגים וכי הוא בטוח שכוחות הביטחון ישימו ידם על המחבל וימצו עמו את הדין. לדבריו, "מצער ומאכזב לראות, בפעם השנייה בתקופה קצרה, מחבלים שפוגעים באזורים משגשגים של דו קיום כמו אזור התעשייה ברקן והקניון בגוש עציון בו נרצח ארי פולד הי״ד. נמשיך לפתח ולהשקיע באיזורים המשותפים, שהם התקווה לעתיד שקט ובטוח יותר".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, צייצה בטוויטר כי היא "מזועזעת מהפיגוע הרצחני בברקן ומשתתפת בצער המשפחות". שני בני אדם שחייהם לא יחזרו ושתי משפחות שפורקו. איחולי החלמה לפצועה. הלוואי שהם יהיו האחרונים"
 
ח"כ שרן השכל (הליכוד) אמרה כי "בסיורים שאני עורכת לשגרירים ונציגי מדינות בשומרון, אזור התעשייה ברקן הוא תחנת חובה בה ניתן לחזות באלפי ישראלים ופלסטינים עובדים זה לצד זה בדו קיום. המציאות הזו הופרה כתוצאה ישירה של ההנהגה הפלסטינית ומערכת הסתה שלה. ליבי עם משפחות ההרוגים והפצועה".
 
 
ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), כתב כי "בוקר בו נכנס מחבל למשרד ויורה באזרחים תמימים הוא בוקר קשה מנשוא. סומך על צה״ל וכוחות הביטחון שירדפו וישיגו את המחבל שביצע את הזוועה הזו וימצו איתו את הדין. שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, וכן רפואה שלמה לפצועה".