ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) העלאת 1,000 עולים נוספים מאתיופיה, שממתינים שנים רבות במחנות בגונדר ואדיס אבבה. על פי ההחלטה, יועלו הורים יחד עם ילדיהם הקטינים או בגירים לא נשואים בלבד. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ביצוע העלייה יתרחש מינואר עד תחילת דצמבר 2019.



למרות האישור, יוצאי העדה זועמים ומכנים את ההחלטה "הספר הלבן של נתניהו". זאת, משום שלדבריהם הצעת המחליטים שהוכנה לאישור הממשלה אינה כוללת ילדים שאינם קטינים או נשואים הגרים באתיופיה. לטענתם, כפועל יוצא מכך שוב יופרדו משפחות לשניים ויפוצלו בין ישראל לאתיופיה, "עקב פרשנות מחמירה ומיותרת של ההחלטה". בעדה האתיופית תהו למה הצעת המחליטים לא כוללת את כל 8,000 הממתינים לעלייה, כמתבקש מהחלטה 716 של הממשלה משנת 2015.



כזכור, לפני יום כיפור הודיע ראש הממשלה כי החליט להעלות לארץ כ-1,000 מבני העדה "שילדיהם כבר נמצאים בארץ". במטה המאבק הודיעו לאחר קבלת ההחלטה כי "אנו שמחים על כך שיבוא קץ לסבלם של 1,000 מקהילת שארית יהודי אתיופיה ושל ילדיהם שבישראל, אך רחוקים מלהסתפק במימוש החלקי והשטחי של ההחלטה שקיבלה ממשלת בנימין נתניהו בפה אחד בשנת 2015, להעלאה גורפת של כלל בני הקהילה היהודית באתיופיה. במקום לממש את ההחלטה, הממשלה והעומד בראשה בוחרים לשחק בחיי אדם ולבחור באופן שרירותי, בלי שום הסבר, 1,000 איש מתוך 8,000 הנותרים, שחיים אורח חיים יהודי כהלכה. הממשלה פורסת את העלייה מאתיופיה על פי הקצבות שמזכירות את מדיניות "הספר הלבן."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "עם כניסתי לתפקידי הצהרתי כי בכוונתי לנהל מאבק ציבורי להעלאת יהודי אתיופיה המחכים שנים במחנות באתיופיה לעלות ארצה. אני מברך על החלטת הממשלה המובאת לאישור מחר ומקווה שהיא תתגמש עוד יותר, כי היא הייתה צריכה לאפשר העלאת משפחות שלמות ולמנוע תופעות קשות של הפרדת המשפחות שמחכות לעלות אפילו 18 שנים במחנות בגונדר ואדיס אבבה.
אני קורא לכל אדם לחשוב האם היה מוכן להותיר את ילדיו, נכדיו או הוריו מאחור  מבלי לדעת מתי והאם יוכל להתאחד עמם בשנית. לכן הצעתי שאם העלייה תיעשה בכל זאת בשלבים יש להעלות קרובי משפחה מקרבה ראשונה כולם. הסוכנות היהודית תקלוט את העולים החדשים במרכזי הקליטה שלה, תדאג להשלמת גיורם ותכשיר אותם בצורה הטובה ביותר לקראת השתלבותם במדינת ישראל ובחברה הישראלית".