ערן בודניק, מנהל תפעול ולוגיסטיקה במפעל בברקן, שהיה עד ראייה לפיגוע בברקן, שחזר הערב (ראשון) את האירועים בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד. "הגעתי לאזור הפיגוע דקות לאחר ההתרחשות וראיתי את העובדים רצים החוצה מהבניין", סיפר, "עצרתי את הרכב ועודכנתי במתרחש. ביד אחת חייגתי לכוחות הביטחון וביד השנייה ניסיתי לסייע לפצועים". הוא הוסיף: "לא היה הרבה מה לעשות עם ההרוגים, אז ירדתי למטה כדי לכוון את האמבולנס שיאתר אותנו".
בודניק הכחיש בשיחה עם 103FM את הטענה לפיה המנהלים במפעל הם יהודים והעובדים הם ערבים. "זה ממש לא נכון. קבוצת אלון בע"מ מעסיקה 450 עובדים, מתוכם 250 יהודים ו-200 ממוצע פלסטיני. הבעלים של הקבוצה חרט על דגלו את עיקרון הדו קיום והשוויון", הסביר, "בכל צוות יש גם יהודים וגם ערבים. גם בקומה העליונה היה סיכוי שייפגעו ערבים". הוא ציין כי "אותו עובד עלה לקומה העליונה לטפל בתקלת חשמל, כשעלה בשנית עם תיק גב הוא שלף את הנשק והחל בירי". לדבריו, גם הוא עצמו נוהג לעלות קודם מדי בוקר לקומה העליונה. "למזלי הבוקר התעכבתי לפני שהגעתי למשרד", הוסיף.

המחבל נעדר מעבודתו בשבועיים שקדמו לאירוע. "המנהל הישיר שלו פנה אליו והוא השיב כי יגיע לאחר החגים", אמר בודניק, "לא ראיתי אותו בורח, אך ראיתי את העובדים רצים לכיוונו לפני שנמלט". הוא ציין כי הופתע מכך ש"עובד בחר לרצוח בצורה בזויה את עובדי החברה, וזה מאוד כואב ומעלה המון סימני שאלה".

"קים שנמצאה אזוקה היא הייתה המזכירה של סמנכ"ל השיווק בקבוצה וזיו ז"ל היה רואה החשבון של החברה", ציין, "אני מוסר למשפחות את השתתפותי בצערם ומוסר איחולי רפואה שלמה לפצועים. ליבנו שותת דם בצער המשפחות". 
יהיה קשה להמשיך את הדו קיום בחברה לאחר הפיגוע?
"נמשיך להרים את הראש אך מחר לא נעבוד ונצא ללוויות. אחרי שנעשה חשבון נפש נחליט איך אנחנו חוזרים לשגרה. הדבר הכי נכון עכשיו זה להיות עם המשפחות".