מאות בני אדם, בהם שר התקשורת איוב קרא וחבר הכנסת אורן חזן - מכר של המשפחה, התאספו הערב (ראשון) בבית העלמין בראש העין כדי ללוות את קים יחזקאל לבנגרונד שנרצחה בפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן. בעלה של קים, גיא יחזקאל, אמר בדמעות: "אני רק רוצה להבטיח לך שלא אשכח אותך לעולם, ואגדל את קאי שלנו בדיוק כמו שרצית, ואדאג שהוא יהיה מלך כמו שרצית. אני אוהב אותך ואת תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי".



בן דודה של קים, שון, סיפר: "כשיצאתי הבוקר מבית הספר, לא האמנתי שזה יהיה המשך היום. אמנם הלכת מאיתנו, אבל אדם לא הולך עד ששוכחים אותו, ולא נשכח אותך". אליו הצטרפה גם בת דודתה ספיר שאמרה: "לפני חצי שנה רשמתי בפייסבוק שתמיד אשמור עליך ונכשלתי. החיים שלנו כבר לא יהיו אותו הדבר, נשארנו עכשיו רק עם הזיכרונות".

בעלה של קים, גיא. צילום: אבשלום ששוני
בעלה של קים, גיא. צילום: אבשלום ששוני


הדוד שלמה שפלר אמר: "מה אפשר לכתוב על נסיכה יפה? עם חיוך של מלאך? שמרי על כולנו". נסים יחזקאל, סבו של גיא, בעלה של קים אמר: "פלסטיני שפל רצח את קים, היא וגיא נכדי הקימו משפחה לתפארת. אהבו מאוד ונולד להם תינוק. התגוררו בברקן ועברו לראש העין להתגורר ליד הסבתא. קים עמדה למבחן בלשכת עורכי הדין ולא זכתה לעבור אותו. אינני מאמין ששורות אלה נכתבות בלשון עבר. איזו מדינה תהיה לנו אם לא נוכל לתת ביטחון לעובדים? קים היקרה - ננקום את דמך. הוא לא נשפך לשווא", הסב היה בצעירותו העיתונאי הראשון באשדוד והיה הכתב הראשון של מעריב בעיר.

השר קרא סיפר כי מדובר ב"יום שחור משחור, אין מילים להביע את העצב מהרצח הנתעב על ידי רוצח מתועב", והוסיף, "באתי לומר לבעל המסור והתינוק - סליחה. סליחה שאני מנסה לקדם שנים בכנסת את חוק גזר דין מוות למחבלים רוצחים ולא מצליח כי אין רוב". אורן חזן אמר: "מבט אחד הספיק לדעת מי היא קים. הכרתי אותה מגן הילדים, תמיד מחייכת והמשפחה של  כל עולמה".


אימה של קים, צילום: אבשלום ששוני
אימה של קים, צילום: אבשלום ששוני


קים יחזקאל לבנגרונד
קים יחזקאל לבנגרונד


ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, שנמצא גם הוא בלוויה הוסיף: "הייתי אצל המשפחה ואמרתי - אין מילים. הלב נקרע. קים אשת חיל שיצאה כל בוקר לעבודה. מה היא חטאה? לקחת אם מבתה הוא טרור נפשע. ראש העין מחבקת את משפחתה של קים. להגיע למחבלים ולהביא את כולם לדין. קים היא גם השכנה שלי. יותר לא אראה אותה הולכת עם עגלת תינוק".

כזכור, יחזקאל נרצחה הבוקר בפיגוע ירי שאירע באזור התעשייה ברקן שבשומרון, לאחר שמחבל כשעבד במפעל "אלון" בו עבדה גם היא כמזכירת הסמנכ"ל, נכנס כשהוא חמוש ברובה קארל גוסטב מאולתר, כפת אותה וירה בה. היא הותירה אחריה את בעלה גיא ואת ילדה בן השנה, והיא בת 29 בלבד. קים היתה פעילה אקטיבית בזכויות בעלי החיים, וכך משתקף גם מדף הפייסבוק שלה. אחת החברות של קים, עירית פרנקו, סיפרה בקצרה ל"מעריב אונליין": "אין כמוה בעולם. בחורה שאכפת לה מהטבע, מבעלי חיים, אמא מהממת. כל מה שהיא נגעה בו הפך לזהב". בפיגוע נרצח גם זיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון שלווייתו תיערך מחר.