"עיריית רמת גן התעלתה על עצמה. במקום לפטר סייעת שההורים התלוננו על אלימות מצדה, היא העבירה אותה לגן אחר, עם ילדים קטנים יותר שלא יודעים לדווח על פגיעה בהם", כך מאשימה אם לילדה מרמת גן, שלטענתה סבלה מנחת זרועה של הסייעת. לדברי האם, הסייעת המדוברת נהגה באלימות מילולית ופיזית. "היא הייתה מושכת את הילדים בזרועות, מניפה אותם ואומרת להם: 'מי שלא אוסף את הצעצועים – לא הולך לשירותים. מצדי, תעשו במכנסיים'".

ההסבר שקיבלה האם לכך שהסייעת לא פוטרה היא מחסור בסייעות. "עדיף שלא יהיו סייעות בכלל מאשר שיחזיקו סייעת שמתעללת בילדים. מקומה של הסייעת לא במערכת, ולא במקצוע", הגיבה האם.
 
לילך קובה, פעילה בתחום החינוך שמתמודדת לבחירות למועצת העיר ברמת גן, אומרת: "מדי יום אני מקבלת פניות רבות של אמהות בנוגע לחברת בית עמנואל (העירונית). עיקר הטענות לאחרונה הן על כשל בתפקוד של הסייעות ובמערכת המנהלת אותן. הנהלת בית עמנואל פועלת לכאורה ל'מחזור סייעות' שהוגשו נגדן תלונות על ידי הורים, לרבות תלונות על אלימות מילולית ופיזית כלפי ילדים. עיריית רמת גן חייבת לשנות את סדרי העדיפויות שלה ולהתחיל מיד בהתייעלות בתוך מפעלי בית עמנואל".


מהעירייה נמסר: "בית עמנואל מגלה אפס סובלנות בכל חשש, ולו הקטן ביותר, לגילויי אלימות, וכל פנייה המתקבלת בנושא נבדקת לעומקם של דברים. מבלי לפגוע בצנעת הפרט של עובדת זו או אחרת, יובהר כי בשנת הלימודים הקודמת התקבלה תלונה בנוגע להתנהלות אחת מעובדות הצהרון. מבדיקה עם כל הגורמים הרלוונטיים עלה כי לא ננקטה כל אלימות כלפי מי מהילדים. הנושא נבדק וטופל בשקיפות בשיתוף ההורים, ולראיה, הצוות המשיך לנהל את פעילות הצהרון עד תום שנת הלימודים הקודמת. בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית נערך שינוי וניוד של אנשי הצוות, על מנת לענות על צורכי הגנים השונים באופן המיטבי".