"המלגות יוצרות מנוע להתנדבות ולמתן ערך מוסף לסטודנטים ולקהילה", אומר מנהל מחלקת הצעירים במועצה האזורית שומרון, אלדד דוד, על פרויקט המלגות של מפעל הפיס ביישובי המועצה. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הדגיש בטקס הענקת המלגות שהתקיים לפני מספר ימים בברקן, את חשיבות מלגות מפעל הפיס למען הסטודנטים ולמען הקהילה. דיקן הסטודנטים באוניברסיטת אריאל, פרופ' שמואל שחם, ציין את החשיבות של מתן המלגות לסטודנטים מצטיינים התורמים למען הקהילה. 
 
"אתם משתתפים במיזם ארצי לשינוי חברתי", ציין דובר מפעל הפיס, משה בהגאון, בטקס הענקת המלגות והוסיף: "מפעל הפיס מעניק מלגות לכ־13 אלף סטודנטים שמתנדבים בקהילה ותורמים לחברה בכל הארץ".

אלדד דוד הסביר כי כל סטודנט שמקבל מלגה מעניק 110 שעות פעילות שנתיות למען הקהילה. "הסטודנטים פעלו בארבעה תחומים בקהילה – בקרב אוכלוסיות מיוחדות, תושבים ותיקים, צעירים וקליטת עלייה", ציין דוד. "נוצרו קשרים מרגשים בין הסטודנטים באזור לאזרחים הוותיקים הבודדים", סיפרה מנהלת המחלקה לאזרחים ותיקים במועצה האזורית שומרון שרית בס.


תמרה ממן־פריד, סטודנטית שנה ג' במסגרת תוכנית מצטיינים באוניברסיטת אריאל, לומדת ביולוגיה מולקולרית ותזונה. בשנה שעברה היא סייעה במסגרת מלגת מפעל הפיס לילדים עם צרכים מיוחדים. "במועדון המקומי הוקם חוג מיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים. הם מגיעים פעם בשבוע לשעתיים וחצי", היא מספרת – "נותנים להורים הפוגה של שעתיים וחצי ומקיימים במקביל פעילות ייחודית לילדים".

"חשוב היה לנו לתת לילדים עם הצרכים המיוחדים, שרובם לומדים במוסדות חינוך רגילים, תחושה שהם לא לבד במערכה ויש להם תמיכה. מרגש היה גם לראות את המתנדבות שהגיעו למועדון והעניקו המון לילדים. זה תמיד ילווה אותי ואמשיך להתנדב", מוסיפה ממן־פריד.