אירוע חמור: רכב השייך לקצינה בשירות בתי הסוהר, המשמשת בתפקיד מפקדת אגף בבית סוהר רימונים, התפוצץ במהלך הלילה (שני) בזמן שחנה בשדרות בן אבי בנתניה. בבדיקה של כוחות המשטרה שהגיעו למקום עלה כי סיבת הפיצוץ היא מטען חבלה שהוטמן מתחת לרכבה של הקצינה. מהמשטרה נמסר כי לא היו נפגעים באירוע אולם נגרם נזק לרכב, וכי נסיבות האירוע נמצאות בחקירה. 


בעת שאירע הפיצוץ, שעות הלילה המאוחרות, שהתה הקצינה בביתה. מהשב"ס נמסר כי היא לא הוגדרה כמאוימת וכי אגף המודיעין בשב"ס בודק מסרים שהועברו מכלא רימונים. מדובר בעליית מדרגה חמורה במיוחד, ובאגף הביטחון וחטיבת המודיעין בשב"ס בודקים את האירוע ואת השלכותיו. 



גונדר שרון שואן, ראש אגף מבצעים בשב"ס, שוחח עם אילה חסון ב-103FM ואמר כי "סביר להניח שהנחת המטען קשורה לתפקיד שלה. אני לא יכול להכנס לפרטים כי זו חקירה ראשונית, כרגע גם משטרת ישראל וגם אנשי המודיעין והביטחון שלנו מטפלים באירוע".


 

שתי מסקנות שאפשר להסיק הן שאו שהייתה תקלה ותכננו לפוצץ את המטען כשהיא יושבת בתוך הרכב, או ששלחו לה אזהרה: אנחנו יודעים איפה את גרה ותראי לאן אנחנו מסוגלים להגיע.
"כן, אלו כיווני החקירה. מדובר בעבריינים מתוחכמים, או שהם מוסרים מסר או שהייתה תקלה, וזה בדיוק מה שמשטרת ישראל ואנחנו נבדוק לגביי האירוע הספציפי הזה".
איפה הקצינה כעת?
"היא כרגע נותנת עדות לאנשי המשטרה ושב"ס במקום ותסייע לנו להגיע לאנשים. היא לא מבוהלת, היא רגועה, אבל אנחנו מצמידים לה אבטחה. מדובר באירוע חמור שיטופל בהתאם".
יש לכם חשד?
"אין לנו כרגע חשד. היא נותנת עדות וסביר להניח שתמסור שמות של אסירים שהיה לה חיכוך איתם בתקופה האחרונה. ברור שאנחנו מתמודדים עם עבריינים, שלא פעם ולא פעמיים לא אוהבים את ההנחיות שלנו, וגם מגיבים בצורה הזו". 
 

יש לציין כי כלא רימונים הוא בית סוהר בו יושבים חלק מבכירי העבריינים בישראל ממשפחות פשע ידועות. בעבר התרחשו מקרים נוספים של איומים על בכירים בשב"ס. לפני מספר שנים הונח רימון בפתח ביתו של מפקד כלא בשרון, שיצא החוצה והזעיק את המשטרה. ב-2010 הונח רימון גם בפתח ביתו של מי שכונה "מר ביטחון" בשב"ס, שלמה רואימי.