בית המשפט המחוזי בתל אביב ברשות השופט היימן גזר היום (שני) במסגרת הסדר טיעון על אלידע גרינברג פרג'ון בן ה-30 מת"א 40 חודשי מאסר בפועל, מאסר על סך 55 אלף שקלים לארבע מתלוננות. הנאשם הורשע בשורה של עבירות, ביניהן סחיטה באיומים, מעשה מגונה באדם ללא הסכמתו, החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין ושלל עבירות נוספות.



על פי כתב האישום, הנאשם יצר קשר באמצעות האינטרנט עם ארבע מתלוננות, שתיים מתוכן קטינות, וקיים עמן שיחות בעלות אופי מיני ואף קיבל מהן תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן. כאשר ביקשו המתלוננות לנתק עמו את הקשר וסירבו להמשיך ולקיים איתו שיחות מיניות, איים גרינברג כי במידה ולא ייענו לדרישותיו, הוא יפיץ את החומרים ששלחו לו בקרב מכריהן וחבריהן.



באחד המקרים, סחט הנאשם את מתלוננת בת 25 עמה דיבר ואיים עליה שבמידה ולא תקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני עד שיגיע לסיפוקו, הוא יעביר לבעלה את התמונות האינטימיות ששלחה לו בעבר, אותן שמר במחשבו. "בעקבות איומו, המשיכו השניים לקיים שיחות מיניות במשך כשנה וחצי, במסגרתן נדרשה לתאר בכתב ובהודעות שמע כיצד היא מבצעת מעשים מיניים עם הנאשם, וזאת לצורך סיפוקו המיני. בין היתר דרש הנאשם שתשלח לו הודעות שמע בהן היא נשמעת גונחת ומבצעת בו מין אוראלי. בעקבות דרישותיו ואיומיו, שלחה המתלוננת את ההודעות", נכתב בגזר הדין. עוד צוין, כי גרינברג אף גרם למתלוננת לבצע מעשה מגונה בעצמה שלא בהסכמתה.




במקרה אחר, סחט הנאשם קטינה בת 17 עמה היה בקשר רומנטי. גרינברג איים עליה כי במידה ולא תקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני, הוא יפיץ את תמונותיה האינטימיות ואת ההתכתבויות הקודמות ביניהם בקרב מכריה וחבריה. 

הנאשם הודה גם באישום של החזקת חומרי תועבה פדופיליים, לאחר שאותרו במחשבו אלפי קבצים, תמונות וסרטונים כאלו. לא די בכך, הוא גם שלח לאחד מחבריו תמונות אינטימיות של המתלוננות נגדו.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מסרה כי "תיק זה הוא חלק מהמהלכים שמתבצעים ברשויות האכיפה בשנים האחרונות להגברת האכיפה הפלילית כלפי עברייני מין המשתמשים באינטרנט וברשתות החברתיות על מנת לפגוע במשתמשים ברשת, באמצעים של מרמה, התחזות, הונאה וסחיטה. כחלק ממהלך זה, הוקם במשטרת ישראל מערך 105 להגנה על קטינים ברשת שבמסגרתו פועלת יחידת החקירות של 105, השייכת ללהב 433, אשר חקרה את התיק. עוד כחלק ממהלך זה, פועלת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כמחלקה ייעודית לקידום והובלת תיקים בגין עבירות מחשב שונות".