סקר חברת החדשות שפורסם אמש ניבא לנבחרת הליכוד בראשות בנימין נתניהו את מירב הקולות (32 מנדטים), נבחרת המחנה הציוני בראשות באבי גבאי התרסקה כמעט על סף מספר חד ספרתי (10 מנדטים), רשימה חדשה בראשותו של בני גנץ גורפת על פי הסקר כ-12 מנדטים ומפלגתה החדשה של אורלי לוי מפתיעה ב-6 מנדטים, הם מנדט אחד יותר משל ישראל בתינו אותה עזבה.



הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, שוחח עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM והתייחס לכוכב העולה בפוליטיקה הישראלית - רא"ל (מיל') בני גנץ: "על פי הנתונים הללו יש לגנץ אינטרס להקים מפלגה חדשה".



על תוצאות הסקרים עמית סגל סבר: "אם הסקר הזה הוא נכון אז בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא ולא במפתיע. כבר ראינו בעבר את הסקרים טועים ונשאלת השאלה למה להאדיר אותם. אז הם אכן טועים מידי פעם אך פחות משנהוג לחשוב והם אלו שיקבעו אם יהיו בחירות בקרוב ומי בדיוק יתייצב מול נתניהו.



"על פי הסקר הנוכחי, לבנימין נתניהו יש סיבה טובה למהר לצאת לבחירות. הסקר מציג התרסקות של אבי גבאי וממלא את מיכל הדלק של בני גנץ לקראת הקמה של מפלגה עצמית. מטרתו של גנץ היא להיות שר בכיר בממשלה ולאחר הסתכלותו בסקר הוא מבין שאין לו מה להיות מספר 2 של גבאי או לפיד ולכן שווה לו להקים מפלגה. במקרה הכי גרוע הוא יוכל לחבור למפלגה אחרת רגע לפני סגירת הרשימות".






על מפת הגושים הסביר: "יש שאלה גדולה מהו ימין ומהו שמאל. יש גוש שאומר 'רק לא ביבי' שכולל את הערבים, מרצ, המחנה הציוני ולפיד ובנסיבות מסוימות גם אורלי לוי ובני גנץ. נתניהו חייב שהקואליציה הנוכחית שלו תקבל יותר מ-61 מנדטים. לעת עתה, בשיא הכוח של הליכוד הקואליציה הנוכחית שומרת על כוחה".



אראל סג"ל התייחס לממצאי הסקר: "קודם כל אנחנו יודעים שפוליטיקאי שמתחיל גבוה בבחירות עלול להתרסק. מנגד נתניהו שומר על מקום קבוע בפסגה עם כ-30 מנדטים כבר במשך יותר מחצי שנה ולגוש הימין יש 62 מנדטים".



עוד הוסיף: "אין באופק שום ממשלה אחרת מאשר בראשות הליכוד. תארו לכם מה יקרה אם כל המפלגות יגיעו לנשיא ויאמרו שלא ישבו עם נתניהו. יש הבדל דרמטי בין הקואליציה הנוכחית לבין לסיום הבחירות הבאות עם הלשון בחוץ ולנהל קואליציה מורכבת ואולי גם כתב אישום. 


עמית סגל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
עמית סגל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לנתניהו יש אשליה אופטית שלא נוחה לו היום", הדגיש, "הוא מוביל בסקר הזה על בפער של 15 מנדטים מהמפלגה שמתחתיו אך זה לא יפתור אותו להסתכל בדאגה כמה הקואליציה שלו תביא. אם הקואליציה תתקרב לאזור ה-61 מנדטים אלו הן לא חדשות טובות עבור נתניהו. מנגד אינני חושב שליברמן או אריה דרעי יניפו את דגל המוסר ויטענו שראש הממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום".

סג"ל המשיך: "כשמסתכלים על ההיסטוריה הפוליטית בדור האחרון מגלים שהימין לא התחזק אך השמאל קרס. לפיד עצמו נרתע כמו מאש מהמילה 'שמאל'. כשנשאל מה יקרה אם לפיד יסכים לשבת בסופו של דבר עם נתניהו השיב: "זה נשמע לי כמו מתכון להתאבדות. לפיד עומד להעיד נגדו במידה ויהיה משפט בתיק אלף. זה נראה לי מטורף אך אני כן רואה קואליציה כלשהי שתקום על תנאי".

"נתניהו יצטרך להקים שתי קואליציות אופציונאליות", סיכם, "אחת שישביע אחרי הבחירות וקואליציה נוספת שתלך איתו באש ובמים במידה ויוגש נגדו כתב אישום, כזו שתצעד איתו לעבר החוק הצרפתי ולמהלכים אחרים".