יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התראיין היום (שני) בכאן ב' והתייחס באריכות למצב הביטחוני בדרום, לחברי הממשלה, וגם לסקר שנערך אמש. לפיד תקף בחריפות את ההתקוטטויות של חברי הקבינט בתקשורת ואמר כי "זה בסדר שהשרים מביעים דעות בחד סגור, לא בחגיגת תקשורת. הם אומרים דברים בשביל הפריימריז, אבל הביטחון צריך להיות רק בידי צה"ל. גם הקבינט הכי פטפטן בתולדות המדינה, וגם הממשלה הכי פטפטנית בתולדות המדינה". 

יעלון הגדירה את בנט וליברמן כגן ילדים.
"זאת הגדרה מדויקת, מי נהנה מזה ששרים בכירים רבים? רק הנהגת החמאס, זאת מטרת הטרור. הם צריכים לערער אותנו, ושר הביטחון ושר החינוך רבים בתקשורת, כשכל אחד מהם מנסה לקושש קולות של שתי מפלגות במצוקה. זה חסר אחריות. יש להם איפה להביע את דעתם. כשישבתי בקבינט רציתי לעשות פוליגרף, רק כדי לראות שהם מסתכלים לתקרה באי נוחות". 
 
"אנחנו צריכים להיות מודאגים מקרבות הרחוב האלה. קחו את החלטת הרוסים לתת את ה-S300 לאסד. ברגע שנפל המטוס הרוסי היה ברור שהם חיכו להזדמנות. המעטה הזה שבר את מעטה העמימות, הפעילות בסוריה נמשכת הרבה מאוד זמן והעמימות איפשרה לרוסים להתעלם מזה. כשהוסרה העמימות, היה צורך להגיב על כך, אז האיראנים והסורים פנו לרוסים. כך הפטפטנות של הקבינט הזה פגע בנו. אנחנו יודעים לטפל ב-S300, אבל זה היה מיותר, רק לצרכים פוליטיים, ככה זה כשהם עסוקים בקריירה שלהם ולא בביטחון המדינה".
את מנהיג החמאס, יחיא סינוואר, כינה לפיד "שקרן, אלים ורוצח, שמשתמש בתקשורת למטרותיו". לדבריו, "יש חלון הזדמנויות כפול שלא יחזור - ממשל אמריקאי שלא היה אוהד כמותו מעולם והמדינות הסוניות שמבינות את הסוגיה האיראנית. אנחנו מדברים על ועידה אזורית ולהיפרד מהפלסטינים. אנחנו צריכים לפעול מול מדינות ערב. ירושלים לא תחולק, לא תהיה זכות השיבה, בואו נחתור להסכם לא סופי. זה צנוע, זה מציאותי, זה מפוקח וזה אפשרי. ישבתי עם הפלסטינים, הירדנים, הסעודים והמצרים לדבר עם אבו מאזן, אין טעם". 


ברקע הפיגוע באזור התעשייה בברקן, התייחס לפיד למצב הביטחוני בגדה ואמר כי "עומק התיאום הביטחוני שלנו עם הרשות הפלסטינית הוא מוחלט, והשקט הוא תוצר של התיאום הביטחוני. אם הוא לא יהיה טוב, יהיו הרבה יותר הרוגים בצד הישראלי. אם זה יקרה, לא ימשיכו אותו". 
 
אתה מרוצה מהסקר של אתמול?
"מה שאנחנו מרגישים בשטח עכשיו הוא הרבה יותר חזק מ-2013. "יש עתיד" היא המפלגה השנייה בגודלה וברגע שמתחילות הבחירות, הכל משתנה. אני יכול לטעון את זה כי הגענו הרבה יותר גבוה ממה שחשבנו. אני מדבר עם כולם, גם עם הבכירים לשעבר במערכת הביטחון. גם עם בני גנץ. אלה אנשים טובים, מערכתיים, שטובת המדינה חשובה להם. גם גבי אשכנזי, גם יעלון. אנחנו הגוף הכי יעיל, הכי מדויק".