העצרת המרכזית לציון יום השנה ה-23 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל תתקיים השנה במוצאי שבת ה-3 לנובמבר בכיכר רבין בתל אביב ותאורגן על ידי תנועת "דרכנו". בעצרת הוזמנו לשאת דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ויו"ר המחנה הציוני אבי גבאי.

מנכ"לית "דרכנו", פולי ברונשטיין, מסרה למעריב כי "זאת תהיה העצרת המרכזית היחידה. היא תהיה עצרת פוליטית אבל לא מפלגתית ונזמין אליה את כל 120 חברי הכנסת".
"המטרה שלנו היא שכל השבטים בחברה הישראלית ירגישו בנוח לקחת בה חלק ועל כן הזמנו פוליטיקאים ואישי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, החל מנשיא המדינה, דרך יושב ראש הכנסת ועד ליושב ראש המחנה הציוני".

מפלגת העבודה התכוונה תחילה לקיים עצרת משלה ומתאם פעולות השטח של המפלגה, דני אזולאי, אף שריין בעירית תל אביב את כיכר רבין ל-27 באוקטובר אולם לדברי פולי ברונשטיין היא פנתה אל יו"ר המחנה הציוני ובקשה ממנו שלא לקיים עצרת נפרדת אלא לקחת חלק בעצרת המרכזית ש"דרכנו" מקיימת. "הסיכום שלנו היה שמפלגת העבודה לא תקיים עצרת משלה ושגבאי יהיה אחד הנואמים בעצרת שאנחנו מארגנים", אמרה ברונשטיין למעריב.
"מאוד חשוב לנו למנוע פיצול של עצרות. שוחחתי בעניין זה גם עם יושבת ראש מרכז רבין, דליה רבין, שהביע באוזני את רוצנה לקיומה של עצרת אחת ועל כן פניתי עוד בטרם החלטנו להפיק את העצרת לאבי גבאי והזמנו אותו להצטרף לעצרת שאנחנו מפיקים. להבנתי אכן תהיה בסופו של דבר עצרת אחת", אמרה ברונשטיין. "חלק מ הסיכום הוא שגבאי יהיה אחד הנואמים בעצרת".

העצרת בשנה שעבר. צילום: אבשלום ששוני
ברונשטיין ציינה כי המארגנים לוקחים בחשבון את האפשרות שעד לקיום העצרת עשויה המערכת הפוליטית להיקלע למערכת בחירות חדשה ואמרה: "העצרת תעסוק בהשלכות החמורות של רצח רבין על החברה הישראלית ויחד עם זאת תהיה גם אופטימית עם מסרים חיוביים על כך שאפשר וניתן לעשות שינוי בתרבות השיח בחברה שלנו".
"בכוונתנו להתמודד עם ביטויים של פילוג והסתה ועל כן נפנה לפוליטיקאים בשנת הבחירות ונדרוש מהם לנהל פוליטיקה אחרת", אמרה. היא הדגישה כי "למרות שהמסרים בעצרת יהיו פוליטיים הם לא ייצגו רק צד אחד במפה הפוליטית. חשוב לנו שכל אזרח בישראל ירגיש שייך ורצוי בעצרת כדי שלא תהיה תחושה שיש רק מחנה אחד שאמון על הזיכרון ומחנה אחר שהאשמה כאילו מכוונת כלפיו". מפלגת העבודה תקיים אירוע מצומצם משלה, כמידי שנה,  ליד האנדרטה בכיכר רבין ב-23 באוקטובר.