קשה למצוא אנשים שלא אוהבים לאכול מחוץ לבית, וזה לחלוטין הגיוני - מישהו מבשל לכם אוכל טעים, מביא לכם כל מה שתרצו ואפילו עושה עבורכם את הכלים. מלבד התשלום, שעלול להיות מכאיב לעיתים, מדובר בחוויה מושלמת ונטולת מאמץ (אלא אם כן אתם מגדירים אכילה כמאמץ). הבעיה היא, שמלבד המחיר הכספי, אנחנו גם עלולים לשלם מחיר בריאותי כבד, כיוון שאלו מקומות שחושפים אותנו יותר מכל לחיידקים ולכל תחלואות האדם.


כמו בכל מקום אחר גם במסעדות יש דברים מזוהמים יותר ומזוהמים פחות, ותתפלאו לדעת ששירותים הם לא בראש הרשימה. למעשה, על פי מחקר שנערך בידי חדשות ABC, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אריזונה, על התפריט במסעדה למשל יש פי 100 יותר חיידקים מאשר בשירותים. מדובר בפריט הכי מזוהם במסעדה, ויש עליו בממוצע 185,00 חיידקים.

במהלך המחקר, החוקרים בדקו את כמות החיידקים ב-12 מסעדות בשלוש מדינות בארה"ב: אריזונה, אוהיו וניו יורק. הם מצאו שהפריט השני המזוהם ביותר במסעדה (החזיקו חזק) הוא הפלפלייה, עם ספירת חיידקים ממוצעת של 11,600. קצת אחריה בספירה הייתה באופן לא מפתיע המלחייה.
 


"זה קורה כי מנקים מלחיות ופלפליות רק אם הם נראים ממש מלוכלכים, וגם אז רק עם מטלית שיש למלצר בכיס", הסביר ג'ונאס סינקלר, מנהל פרויקטים בחברת ConsumerSafety.org. "רוב המסעדות מנגבות אותן וממלאות אותן מחדש, אבל הן מרוקנות ועוברות חיטוי לעתים נדירות". ולמה זה כל כך מלוכלך? מעבר למובן מאליו, סינקלר חושף עוד פרט מטריד על כך: "עוד עובדה דוחה שחשוב לקחת בחשבון, היא שהורים, שנואשים להעסיק את ילדיהם, יתנו לעתים קרובות לילדים שלהם לשחק עם המלחיות במהלך הארוחה. המשמעות היא שהן יהיו מכוסות בריר וכל דבר שבו הפעוט הספיק לגעת".

אבל לא רק המלחייה והפלפלייה מזוהמות, אלא גם שאר הכלים שנמצאים בקביעות על שולחנות המסעדה - צ'ילי חריף, שמן זית, גבינה מגורדת, חרדל, קטשופ וסוכר - הכל הולך. עם זאת, השאר דורגו כמזוהמים פחות מהפלפלייה והמלחייה, כשהפריט הכי נקי שנמצא הוא הסוכר (ספירת החיידקים עליו הייתה בממוצע 2,300).

הבשורות הטובות? רוב החיידקים על הפריטים הללו אינם קטלניים, אך הם כן כוללים את רוב המחלות העונתיות (שפעות, צינון וכו'). למרות הממצאים המטרידים, הפתרון הוא לא להימנע מלאכול במסעדה, אלא פשוט לבקש שהאוכל יתובל מראש, או להביא מגבוני חיטוי עם אלכוהול ולנגב מה שאפשר. בהצלחה וזה.

via GIPHY