אחד מעוזרי קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-2016, ריק גייטס, ביקש מחברה ישראלית ליצור זהויות מזויפות ברשת ולהשתמש ברשתות החברתיות על מנת ליצור מניפולציה ולאסוף מודיעין, על מנת לנצח מועמדים רפובליקנים יריבים ואת המועמדת הדמוקרטית לשעבר הילרי קלינטון, כך דווח הלילה (שלישי) בניו יורק טיימס.
לפי הדיווח, מספר הצעות ניתנו לקמפיין על ידי החברה הישראלית, פסיי גרופ. אחת מהן הייתה ליצור חשבונות מזויפים על מנת לשכנע את צירי המפלגה הרפובליקנית שתמכו בסנטור טד קרוז להעביר את תמיכתם לטראמפ. הצעה נוספת הייתה לאסוף מודיעין על קלינטון. הצעה שלישית הייתה להעמיק את הפילוג בין יריבים באמצעות הרשתות החברתיות.

התוכנית השתמשה בשמות צופן עבור השחקנים הרלוונטיים. טראמפ זכה לצופן "אריה". עלות ההצעות, לפי הדיווח, עמדה על למעלה משלושה מיליון דולר. מוקדם יותר השנה דווח כי בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, נפגש עם יואל זמל, בעלי פסיי גרופ ב-2016. אין ראיות כי קמפיין טראמפ קיבל אף אחת מההצעות.

הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
הילרי קלינטון. צילום: רויטרס
 

הבולשת הפדרלית ביקשה ממשטרת ישראל וממשרד המשפטים הישראלי להחרים את מחשבי פסיי גרופ לאחר שראיינה עובדים חברה. גייטס הועמד לדין יחד עם מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט בשנה שעברה, בגין עבירות כלכליות. הוא הודה באשמה השנה ושיתף פעולה עם חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. פסיי גרופ נמצאת בהליכי פשיטת רגל.

כזכור, בשנה שעברה נחשף כי קמפיין קלינטון והמפלגה הדמוקרטית מימנו במהלך מערכת הבחירות ב-2016, באמצעות משרד עורכי דין, את שירותיו של המרגל הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל, שאסף מידע מזיק על טראמפ. בשבוע שעבר דווח כי עורכי הדין של הדמוקרטים נפגשו עם סוכני בולשת והעבירו להם את המידע הלא מוכח, לפני שהושגו צווי מעקב אחר עוזר קמפיין טראמפ, קרטר פייג'.