מנהל הבחירות ברמת השרון הודיע אתמול לראש עיריית רמת השרון לשעבר, יצחק (איציק) רוכברגר כי הוא פוסל את מועמדתו לראשות העיר בבחירות שיתקיימו בסוף החודש. רוכברגר הורשע בעבירה שיש עמה קלון ונגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות בשנת 2015. על פי חוק הבחירות לרשויות המקומיות, מועמד עם עבירה שיש בה קלון לא יכול להתמודד במשך שבע שנים אחרי שסיים לשאת את גזר הדין.



רוכברגר התראיין הבוקר (שלישי) לתוכנית "הבוקר הזה" עם אריה גולן ב"כאן ב'", התייחס לפסילה וסיפר שהוא מתכוון לערער על החלטתו של מנהל הבחירות לבית המשפט לעניינים מנהליים ואף  לבית המשפט העליון, אם יהיה בכך צורך.



השופט קבע שבמעשיך דבק קלון, לא עברו שבע שנים אלא רק ארבע.

"יש בידיי חוות דעת משפטית לפיה אוכל להתמודד בבחירות לראשות עיריית רמת השרון. זו זכותי להתמודד. הרכנתי ראש בפני בית המשפט, הסכמתי עם דבריו, שילמתי על הטעויות שלי. השופט קבע שאני לא יכול להתמודד אבל לפי החוק, אם ישבת בכלא עד 3 חודשים ולא מעבר לכך - אתה רשאי להתמודד". 
 
אתה רץ לבחירות עם גיא קלנר.
"מה הוא קשור"?
הוא תומך בך.
"וודאי, הרבה  תושבים תומכים בי. אני מאמין שבית המשפט ישיב לערעור שלי ויקבע שאני רשאי להתמודד עד ה-22 לאוקטובר. אם לא אצליח בבית המשפט לעניינים מנהליים אערער לבית המשפט העליון".
 

כזכור, ביוני 2015 גזר בית המשפט על רוכברגר שישה חודשי מאסר על תנאי, שיבוצעו בצורה של עבודות שירות לאחר שהורשע בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הוטל עליו קנס של 40 אלף שקל ונקבע כי דבק קלון במעשיו.



רוכברגר הורשע בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, מרמה והפרת אמונים בתאגיד. הוא שימש כיו״ר קרן השתלמות גדולה, הקרן של עובדי הרשויות המקומיות, ממנה משך באמצעות חשבוניות פיקטיביות כ- 120 אלף שקלים כהוצאות פרטיות שלו ושל משפחתו שכללו רכישות מזון, בגדים, נעליים, טלוויזיה, מקרר, שיעורים פרטיים לבת, נסיעה של הבת לחו"ל, חגיגת בר-מצווה לילדי גיסו ועוד.



בתקופה המדוברת בכתב האישום היה רוכברגר המזכיר הארצי של עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות הפקידים. במסגרת עבודתו ועד לבחירתו לראש עיריית רמת השרון בחודש אוקטובר 2003, כיהן כמנכ"ל הקרן – כהונה השמורה לנציג ההסתדרות. עם היבחרו לראש עיריית רמת השרון עבר לכהן כיו״ר הדריקטוריון של הקרן מטעם השלטון המקומי. על פי כתב האישום, קיבל רוכברגר סך של כ- 120 אלף שקלים: 60 אלף בשנת 2005, 54 אלף שקלים בשנת 2006 ועוד כ5,600 שקלים בשנת 2007 כ״הוצאות״ שאושרו על ידי הקרן. רוכברגר עמד גם במרכזה של פרשה אחרת בשנת 2006, "פרשת הסתדרות הפקידים”, שהסתימה בגניזת התיק בעניינם של כל המעורבים.



בחודש ספטמבר באותה שנה, בג"ץ החליט להשעות את רוכברגר מתפקיד ראש עיריית רמת השרון בעקבות ההאשמות. למרות שנבחר שוב לתפקיד ראש העיר, השעה את עצמו שוב מהתפקיד.