אני בת 42, נטורופתית ומומחית לתזונה. בשנים האחרונות אני מעלה לרשת תוכן חינמי בנושא תחום העיסוק שלי. איך אני יכולה להפוך אותו למשהו שאנשים מוכנים לשלם עליו?


“צריך להבין שהמרכיב הדיגיטלי הוא רק חלק ממוצר שלם: מוצר דיגיטלי הוא כמו כל מוצר, אבל כשמנסים למכור מוצר כזה ככה, כמו בחלון ראווה, הוא פשוט לא עומד בפני עצמו. קודם כל, את חייבת למתג את המוצר כתהליך מלא שיש בו גם פגישות ייעוץ קבוצתיות ואישיות, ולצדן המוצר המקוון. בעלי עסקים רבים כבר מכירים את השיטה: מעלים סרטונים ובהם מציעים לגולשים להשתתף בהרשמה מראש בהרצאה מקוונת. משם, כל מי שעשה את זה כבר יכול לקבל הטבות דוגמת חצי שעה של פגישה אישית במחיר סמלי, ועם הגעתם אפשר לעשות Up-Sale לתהליך שלם.



ישנן שיטות שיווק רבות, וביניהן גם שיטת המשפך, שלפיה בכמה שלבים אפשר לגייס לקוחות חדשים. את יכולה להכין מדריך חינמי, שכדי לקרוא אותו צריך להירשם. ברגע שאנשים עשו את זה, ה־Funnel (משפך) מתחיל להתהדק. בשלב הזה את יכולה להרים הרצאת רשת בשידור חי (וובינר), ובסופו גם להציע את אותו מוצר דיגיטלי. הסטטיסטיקה צריכה להיות לאט־לאט לטובתך: אם בתחילת התהליך היו 100 אנשים שנכנסו למשפך, והרווחת בסופו חמישה לקוחות משלמים - את לגמרי בכיוון הנכון.



אנשים צריכים להבין שהשירות שאת מציעה בתשלום הוא חלק מהשגרה, ממש כמו מבנה של עיתון. כך, לדוגמה, בכל יום ראשון את תיתני טיפ, בכל יום שלישי את תשדרי בלייב ובכל יום חמישי יש גם הצעה שיווקית. בהמשך, חשוב שתהיי ממוקדת במה שאת מוכרת; הרי בריאות היא לא מוצר, ואי אפשר למכור בריאות נכונה. גם כשאת קונה בקבוק מים את לא קונה רוויה. לא מוכרים רוויות בחנות, מוכרים בקבוקי מים. כך גם לא מוכרים בריאות, הרזיה או שינויי תזונה”.



אני אם לשלושה ילדים שאותם גידלתי לגמרי לבדי במשך 30 שנה. השקעתי בהם לא מעט כספים, עשיתי כל שביכולתי כדי שילמדו ויוציאו תארים - אבל בכל פעם שאני מגיעה איתם לאיזשהו ויכוח או אומרת להם משהו שלא מתאים להם, הם בתגובה מנתקים איתי קשר. בשבועות האחרונים הפכתי להיות חלשה מולם ואני חוששת מתגובתם. מה דעתך?
“אנחנו תמיד מסתכלים על הסיטואציה מהמקום שאנחנו רגילים ונוח לנו להסתכל - כשבפועל, זה לא משנה מי צודק - מה שמשנה זו איכות החיים ומה את מרוויחה או לא מהמצב שבו את נמצאת. אם שאלת את עצמך פעם למה הם בוחרים לנתק איתך מגע במקום לייצר איתך דיאלוג, הסיבה פשוטה - הם חוששים להביע את עצמם לידך, לא יכולים להתווכח איתך, ולמרות שאת חושבת שאת חלשה מולם, תדעי שזה לא מה שקורה בפועל.



את אישה חזקה, ידענית ומתערבת בכל דבר. התוצאה: לילדים שלך יש חררה מהכוח שלך. מבחינתם את אישה צדקנית שמנסה לנהל את חייהם. נכון, השקעת בהם והענקת להם את כל מה שיכולת, אבל את חייבת להפסיק להסתכל עליהם במבט של משקיע שרוצה להתערב בעסק שלו, ולהזכיר לעצמך שאת אמא שלהם. קדימה, תני חיבוק”.



חברתי עבדה 30 שנה במשרד נדל"ן. לאחרונה היא הוציאה דוח פנסיוני וראתה שהפנסיה שלה תהיה כ־2,800 שקלים בחודש בלבד. היא מרגישה מרומה וטיפשה, ולא יודעת איך להתנהל עכשיו. כיצד לדעתך היא יכולה לשפר את מצבה?


“במגזר הפרטי, רק בשנים האחרונות ההפרשות לקרן הפנסיה הפכו לחובה. עד אז לא היו חייבים להפריש קרן פנסיה לעובדים, ולכן צריך לבדוק ממתי המעסיק הפריש לה את הפנסיה. מעבר לזה, קחו בחשבון שהיא תקבל גם פיצויים בגובה המשכורת האחרונה שלה, ולכן אם המשכורת הזו הייתה לצורך העניין 7,000 שקלים - היא תקבל את אותו הסכום כפול 30.



אם יש בית על שמה, היא תוכל לקבל עליו משכנתה הפוכה - לקחת משכנתה על חשבון הנכס הקיים, ומי שיחזיר את הכסף הם היורשים שלה. אני במקומה הייתי ממקד את הכוח שלי כדי לראות איך אני הופך למשקיע, ולייצר עוד הכנסה ממקורות נוספים. במקום להיות קרבן של הנסיבות ולחשוב מה הבוס שלה עשה או לא עשה, היא יכולה לקחת אחריות ולדאוג לעצמה. אם היא תעבוד בצורה נכונה, היא תוכל למנף את מה שיש לה ולחיות ברווחה”.