אין אדם בישראל שלא ננשך לפחות פעם אחת בידי נמלת אש, אותו מין פולשני ומעיק מברזיל שפוקד אותנו בשנים האחרונות. למרות גודלה המזערי, הנשיכה שלה מאוד כואבת ומגרדת, ובמקרים קיצוניים היא  גם עלולה לגרום לתגובות אלרגיות קשות. אומנם אצלנו עוד לא קרה שמישהו אושפז או מת כתוצאה ממפגש עם החרק המציק, אבל זה כן משהו שקורה ולכן דורש אמצעי זהירות למי שסובל מאלרגיות.



מקרה חריף כזה אירע לאחרונה בארה"ב, במהלכו גבר ננשך בידי נמלת אש ומת כתוצאה מתגובה אלרגית חריפה. משפחתו של הגבר, פלויד אדוארדס, מצפון קרוליינה, בחרה לשתף את המקרה במטרה לעורר מודעות ולמנוע מקרים כאלו בעתיד. בנו, קרלטון, סיפר שאביו נפטר בסוף ספטמבר, לאחר שנשיכת הנמלה גרמה לו להלם אנפילקטי (תגובה אלרגית חריפה ומסכנת חיים שגורמת בין היתר לקשיי נשימה, פגיעה בתפקוד הלב, ירידה בלחץ הדם).



אותה עת הוא עבד בחצר ביתו יחד איתו ועם בן נוסף שלו, כשלפתע החל לחוש ברע. "אנחנו לא יודעים כמה פעמים הוא ננשך בידי נמלי האש", הסביר קרלטון לחדשות  WTVD. "אבל פתאום הוא אמר לי 'קרלטון, יש לי משהו בגרון". 


 לאחר מכן אדוארדס נכנס הביתה ואשתו מזגה לו מים. הוא חזר לחצר והמשיך לעבוד, אך זמן קצר לאחר מכן הסימפטומים שלו הלכו והחמירו. "הושבתי אותו על כיסא ואמרתי לו 'אל תנסה לדבר, רק תנסה לנשום, זה כל מה שאתה צריך לעשות כרגע'", המשיך קרלטון. "אפשר היה לראות שהוא מאוד לחוץ, הוא אמר 'אני לא יכול לנשום'".
למקום הוזעק אמבולנס, ופרמדיקים נתנו לו זריקות של אפיפן ובנאדריל (תרופות לטיפול חירום בעקבות תגובה אלרגית חמורה) ולקחו אותו לבית החולים. למרבה הצער, הוא מת בדרכו לשם. "הרגשתי חסר אונים, ישבתי איתו באמבולנס ואמרתי לפרמדיקים שהם חייבים להציל אותו. אבל אני מניח שזה כבר היה מאוחר מידי", סיפר קרלטון. הוסיף שאביו היה מסוג האנשים שתמיד עבדו מאוד קשה, וש"הוא אהב את המשפחה שלו, אותי, את אמא שלי ובייחוד את הכלב שלנו".