אמנם העתיד של שדה דב בטווח הארוך עדיין מעורפל, אבל לפחות בחודשים הקרובים גם טיסות בינלאומיות לקפריסין ייצאו משדה התעופה שבלב תל אביב. חברות ישראייר וארקיע, המפעילות משדה דב טיסות פנים ארציות, הודיעו על הפעלת טיסות גם ללרנקה בקפריסין.



ישראייר הודיעה כי החל מה-29 בנובמבר היא תפעיל ארבע טיסות שבועיות משדה דב ללרנקה שבקפריסין בימי ראשון, שלישי, רביעי וחמישי. משך הטיסה יעמוד על כשעה ומחיר כרטיס טיסה יהיה החל מ- 214 דולר לאדם, כולל מיסים וכבודה עד 23 ק"ג. ההחלטה להפעיל טיסות בינלאומיות משדה דב הגיעה לאחר ההצלחה של הפעלת הטיסות הבינלאומיות של ישראייר מנמל התעופה בחיפה.



במהלך 2017/18 טסו לקפריסין מחיפה למעלה מ-200 אלף ישראלים. פתיחת הקו משדה דב תחסוך זמן יקר לנוסעים בעיקר מגוש דן, זאת מכיוון שנמל בן גוריון עמוס מאוד גם בתקופת החורף, בעוד שלאחר הנחיתה בשדה דב היציאה מהשדה מהירה וקצרה.



מטוס ישראייר. "הטיסות לקפריסין משדה דב הן תמצית האמירה 'קפיצה קטנה לחו"ל". צילום: יהודה בן יתח



בנוסף לטיסות, ישראייר גם משווקת חבילות. חבילה של שני לילות במלון בדרגת 4 כוכבים בלימסול או בלרנקה, כולל ארוחת בוקר, תעלה החל מ- 369 דולר לאדם בחדר זוגי. באיה נאפה, שלושה לילות בסוף שבוע במלון בדרגת 4 כוכבים עם חצי פנסיון יהיה במחיר של החל מ-378 דולר לאדם בחדר זוגי. חבילה הכוללת שלושה לילות בפאפוס בסוף שבוע במלון בדרגת 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון תעלה החל מ-387 דולר לאדם בחדר זוגי.



גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת ישראייר, מסר כי "הטיסות לקפריסין משדה דב הנן תמצית האמירה שנהייתה שגורה כל כך בלשוננו לאחרונה - קפיצה קטנה לחו"ל. אין תורים ארוכים בשדה התעופה, המראה ישר מקו החוף של תל-אביב, זמן טיסה קצר מאוד ומחירים נמוכים ומשתלמים במיוחד של טיסות וחבילות". עוד הוסיף סתיו, כי "הקו החדש ישרת גם את הכמות הגדולה של אנשי עסקים וסטודנטים, אשר טסים בתדירות תכופה ליעד, וייתן להם מענה מהיר, נח ומשתלם".



בתוך כך, גם חברת ארקיע הודיע על הפעלת קו טיסות משדה דב ללרנקה. ארקיע תתחיל להפעיל החל מה-28 לאוקטובר שלוש טיסות שבועיות במטוסי האמבראר הסילוניים והן ישווקו במחיר של החל מ-99 לכיוון. "לאחר שהטיסות הבינלאומיות שהפעילה בקיץ ארקיע משדה דב זכו לביקושים גבוהים, החלטנו להרחיב את הפעילות", ציין מנכ"ל ארקיע, ניר דגן. "הציבור מצביע ברגליים ומעדיף את הנוחיות והזמינות שבטיסה ממרכז תל אביב".