שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הודיעה על עזיבת תפקידה ובמערכת הפוליטית בישראל התקשו לקבל את הבשורה על התפטרותה של אחת התומכות הגדולות של ישראל בזירה הבינלאומית. טראמפ קיבל את ההתפטרות והודה להיילי, שצפויה לעזוב את התפקיד לקראת סוף השנה האזרחית, והוא יודיע על מחליפה בעוד כשבועיים או שלושה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר:"אני מודה לשגרירה ניקי היילי שהובילה מאבק חסר פשרות נגד הצביעות של האו"ם ולמען האמת והצדק של מדינתנו. דרך צלחה".

את התגובה המיוחדת מכולן סיפר חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) שהשווה את היילי לדמותה של חאליסי מהסדרה "משחקי הכס". "תודה לך ניקי היילי לבית משפחת ראנדווה, הראשונה לשמה, הבלתי-מתפשרת, מלכת השגרירים ושארית הציונים בגולה, החאליסי של האומות המאוחדות, מנתצת האנטישמים ואם הרפובליקנים".





השר נפתלי בנט כתב: "ניקי היילי יקרה, תודה לך על מה שעשית עבור מדינת ישראל. לא נשכח זאת". שגריר ישראל לאו״ם דני דנון, מסר בתגובה להתפטרותה: ״תודה לך ניקי היילי. תודה שעמדת על האמת ללא מורא, תודה שייצגת את הערכים המשותפים לישראל וארה״ב. תודה על הגיבוי שהענקת למדינת ישראל שהוביל לשינוי במעמדה של ישראל באו״ם. תודה על החברות הקרובה והדרך המשותפת. בכל מקום שתהיי תמשיכי להיות חברה אמיתית של מדינת ישראל".


ח"כ יאיר לפיד התייחס  גם הוא לעזיבתה של היילי ואמר: "ניקי היילי היא מגדלור באו״ם. ההתייצבות שלה למען מדינת ישראל אמיצה וללא תנאים גם בימים קשים. תודה היילי, יש לך מקום אצלנו".

צילום: רויטרס

"בצער רב שמעתי על התפטרותה של השגרירה ניקי היילי שעשתה חיל למען ארה"ב, ישראל והעולם הנאור אל מול כוחות האופל באו"ם", אמר סגן השר מייקל אורן, "העם בישראל יעריך אותה תמיד ומאחל לה הצלחה בהמשך הדרך".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, כתב בטוויטר: "ניקי היילי - ידידת אמת של ישראל ושל העם היהודי. במהלך כהונתה זכתה ישראל לגב מדיני ודיפלומטי חסר תקדים באו״ם ומחוצה לו. היילי חשפה פעם אחר פעם צביעות ומוסר כפול של מדינות וארגונים שונים ביחסיהם כלפי ישראל , לא רק חשפה- גם עשתה. ישראל יקרה להיילי והיילי יקרה לישראל. מקווה שהיא תחזור לתפקיד משמעותי (בבית הלבן)".

בשנתיים שבהן היא כיהנה בתפקיד, התמקדה היילי במלחמה נגד העוינות לישראל באו"ם, היא הודתה בעבר על חילוקי דעות עם הנשיא בנוגע למספר נושאים. רק לפני שבועיים נפגשה היילי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת ביקורו בעצרת האו"ם, והאחרון הודה לה על "הגנתה המדהימה על ישראל". היילי הייתה מעורבת גם במדיניות האמריקאית במזרח התיכון, והייתה מהתומכים העיקריים בקיצוץ הסיוע לסוכנות אונר"א.