כבני אדם אנחנו חיים בפחד מתרחישים מפחידים שהסבירות שלהם לקרות היא גבוהה למדי - כמו למשל הקלעות לתאונת דרכים, התחשמלות מהמטען של הסמארטפון או נפילה במדרגות. מאחר שדברים כאלו קורים לעיתים קרובות כל כך, לא פלא שאנחנו פוחדים שהם יקרו גם לנו. 

אז אומנם אנחנו לא יכולים להבטיח שהדברים האלו לא יקרו, אבל אנחנו כן יכולים לנסות לגרום לכם לא לחשוב עליהם. בדיוק עבור מטרה זו, קיבצנו עבורכם כמה מהתאונות ההזויות והמפחידות ביותר שהתרחשו אי פעם, שהסיכוי שהם יקרו לכם הוא אפסי. אחרי שתקראו אותם כנראה תרגישו קצת יותר בטוחים (או שלא).

ניצל מהכיסא החשמלי, אך התחשמל כשישב על האסלה

ב-1980 מייקל אנדרסון גודווין, מדרום קרוליינה, הורשע ברצח והיה אמור לקבל עונש מוות באמצעות כיסא חשמלי. אך הוחלט להפחית מעונשו ובמקום זאת הוא הוחלט שהוא יעביר את שארית ימיו בכלא. גודווין כמובן שמח על כך, אבל מצא את מותו זמן לא רב לאחר תחילת ריצוי עונשו, לגמרי באשמתו. "זו הייתה תאונה מוזרה", סיפר בזמנו פרנסיס ארצ'יבלד, דובר בתי הסוהר של המדינה. "הוא ישב עירום על אסלה מברזל". לדבריו, גודווין ישב יום אחד בשירותים, ובו זמנית ניסה לתקן את האזניות שלו על ידי כך שנשך את החוטים החשופים שלהם. כתוצאה מכך הוא התחשמל למוות, ונכווה הסביר שהוא קשות בפיו ולשונו.

שתה עצמו למוות: המדען שהיה מכור למיץ גזר
 
הרבה לפני שזה הפך לטראנד עולמי, אי שם בשנות ה-70 באזיל בראון, מדען בריטי, היה מכור לאוכל בריא. בראון בן ה-48 נפטר ב-1974, כשבחקירה שלאחר המוות נמצא ששבוע לפני מותו הוא לקח כמות אדיר של ויטמין A ושתה כ-4 ליטרים של מיץ גזר מידי יום. זאת על אף שרופאיו הזהירו אותו שזה מזיק לכבד לשלו. המנתח שבדק אותו טען שממצב הכבד שלו אפשר היה לחשוב שבראון הוא אלכוהוליסט, והתוצאה הייתה זהה - הוא מת משחמת הכבד ובמותו גוון עורו היה צהוב בהיר



שבר את הגלגלת כשניסה ללבוש מכנסיים

זו אומנם נראת כמו אחת הפעולות הכי פשוטות בעולם, אבל מסתבר שללבוש מכנסיים זה דווקא מסובך ואפילו מסוכן. מידי שנה אלפי אנשים ברחבי העולם נפצעים בניסיון ללבוש מכנסיים, ואומנם זה נדיר, אבל בחלק מהמקרים זה אפילו נגמר במוות. ב-2010 למשל, ג'יימס יוז בן ה-65, מבריטניה, מת לאחר שנפל ונפגע בראשו, בזמן שניסה ללבוש מכנסיים בחדר השינה שלו. מנתיחה שלאחר המוות נמצא שיוז סבל מגלגלת שבורה, מה שגרם לכך שדימם למוות כתוצאה מהנפילה.



פרה מחצה אדם למוות בשנתו, אשתו יצאה ללא פגע

פעמים רבות, כשקורה משהו מפחיד, רואים אנשים בסרטים או בסדרות מתחבאים מתחת למיטה, או במיטה תחת לשמיכה. אנשים משוכנעים שהם בטוחים במיטתם, אבל האמת זה לא תמיד המצב. יוכל להעיד על כך ז'ואאו מריה דה-סוזה (לו היה בחיים), מברזיל, שנמחץ למוות מפרה במשקל 1.5 טון שנפלה עליו בשנתו. על פי דיווח מ-2013, הפרה הצליחה לעלות על הגג, כי הבית נבנה למרגלות גבעה, ונפלה על הגבר בן ה-45 דרך חור שנפער בגג, מגובה של 2.5 מטרים.

למרות מה שעבר, כלפי חוץ הוא נראה שלם ובריא לחלוטין פרט לרגל שבורה, והוא אפילו שב להכרה והצליח לדבר. למרבה הצער הוא מת כמה שעות לאחר מכן מדימום פנימי, ומשפחתו טענה אותה עת שזה קרה כיוון שנאלץ להמתין זמן רב מידי לרופא בחדר המיון. למרבה הפלא, אשתו, שישנה אותה עת לידו, והפרה, יצאו ללא פגע.
  

נחנק מג'וק שאכל, התמוטט ומת

ב-2012, אדוארד ארצ'בולד בן ה- 32 היה אמור להיות מאוד מאושר, שכן זכה בתחרות אכילת מקקים בפלורידה. אבל למרבה הצער זמן קצר לאחר התחרות הוא הקיא את נשמתו, התמוטט ומת. מחקירה שלאחר המוות התברר שמת מחנק, לאחר שחלקי גוף של ג'וקים חסמו את קנה הנשימה שלו.
הפרס, אגב היה נחש פיתון, אותו ארצ'בולד תכנן לתת מתנה לחבר שנתן לו טרמפ לתחרות. הנהלת התחרות מסרה בזמנו שהמשתתפים חתמו לפני התחרות על הסכם לפיו הם "לוקחים אחריות על השתתפותם בתחרות הייחודית". מה שנקרא, כסת"ח.
 
 

מת ממסטיק שהתפוצץ לו בפה

ב-2009 דווח על ולדימיר ליחונוס, סטודנט אוקראיני בן 25 מאוד אהב ללעוס מסטיק ולעשות בלונים. אבל הבעיה היחידה הייתה שהוא לא אהב את הטעם שלהם. בהיותו סטודנט לכימיה, הוא החליט לגייס את הידע שהספיק לרכוש לטובתו ונהג לטבול את המסטיק שלו בחומצת לימון. אבל יום אחד משהו השתבש, וכששהה בחדרו בבית הוריו הם לפתע שמעו פיצוץ אדיר מחדרו. כשנכנסו, נחרדו לראות שהחצי התחתון של פניו חסר והוא כמובן היה מת לחלוטין. מחקירת האירוע נקבע שזו הייתה תאונה, ושהסטודנט הלהוט התבלבל בין חומצת הלימון לחומר נפץ שהיה על שולחנו, וטבל בו את המסטיק. לא ברור מה היה החומר הזה אבל הוא נועד לשמש לאחד הניסויים שערך ומסתבר היה ממוקם במקום הכי לא מתאים.

via GIPHY

נחנק כי דחף טמפונים לאפו

כנראה שבשנת 1996 לא היו הרבה פתרונות לנחירות והפרעות שינה, מה שגרם לנחרן הכרוני, מארק גליסון, למצוא פתרון יצירתי משלו. יום לפני מותו, גליסון בן ה-26, תושב בריטניה, התבשר על ידי רופא שבעיית הנחירות שלו לא ניתנת לריפוי. מאחר שזה הפריע לו מאוד, ועוד יותר לבת הזוג שלו, השניים החליטו שינסו לטפל בבעיה בדרך לא שגרתית ומסוכנת.

לילה אחד, בהתאם לתכנית, גליסון שתה יין, לקח כדורי שינה והלך לישון על הספה בבית בת זוגו. כפי שסיכמו, כשנרדם, זו דחפה לו טמפון לכל נחיר וחזרה למיטתה. הבשורות הטובות הן שהנחירות של גליסון פסקו, והחדשות הרעות היו שבת זוגו מצאה אותו ללא רוח חיים בבוקר למחרת. מבדיקה מעמיקה של הנושא נמצא שגליסון נחנק מהטמפונים ובמקביל כדורי השינה פגעו בנשימתו, שני גורמים שהובילו לבסוף למותו.