המודיעין האמריקאי יירט תקשורת בין גורמים סעודים שדנו בתוכנית ללכוד את העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי, שנועד ונטען כי חוסל על ידי השלטונות בריאד, כך אומר גורם המעורה בנושא לוושינגטון פוסט. על פי הדיווח בעיתון הנחשב, הגורם אמר כי הסעודים רצו לפתות את חשוגי לשוב לסעודיה ולתפוס אותו שם. לדברי אותו אדם, לא ברור האם הסעודים התכוונו לעצור ולחקור אותו או להרוג אותו, או האם ארצות הברית הזהירה את העיתונאי שהוא מטרה. 



בתוך כך, מתברר כי 15 האנשים שתמונותיהם פורסמו הבוקר בעיתונות הטורקית חיכו לחשוגי בעת שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול. על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, הם הגיעו לטורקיה בבוקרו של אותו יום, השתכנו במלונות והגיעו לקונסוליה ברכב. בסופו של היום הם עזבו את טורקיה לקהיר ולדובאי.



 שלשום אישרה סעודיה לאנשי ממשלת טורקיה להיכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ולחפש אחר העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי, שנראה נכנס לבניין ומאז נעלמו עקבותיו והטורקים טענו כי הוא נרצח בידי אנשיו של יורש העצר מוחמד בן סלמן, כך דיווחה אתמול סוכנות הידיעות "אנדולו", שבבעלות המדינה.
כזכור, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ביקש לפני כיומיים מריאד להוכיח את טענתם כי חשוגי עזב את הקונסוליה הסעודית באיסטנבול, בעוד וושינגטון קראה לסעודיה לפתוח בחקירה בנוגע להיעלמותו. 
בימים האחרונים מסרו טורקיה וסעודיה דיווחים סותרים על גורלו של הפרשן הפוליטי הסעודי, שנחשב אחד האופוזיציונרים ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, אם כי הוא תמך בו במאמריו ב"וושינגטון פוסט" בעניין המאבק בשחיתות. ביקורתו נגד המשטר נגעה למלחמה בתימן ולמעצרם של פעילי זכויות אדם. 

"זו הייתה ביקורת לגיטימית לגמרי, שלא סיכנה את המשטר", כתבו פעילים ברשתות החברתיות. אחד מהם הצביע על כך כי תמיכתו של חשוגי בנסיך אחמד בן עבד אל־עזיז הגולה בלונדון, האיש המקובל ביותר על משפחת המלוכה לרשת את המלך סלמאן, היא שחרצה את גורלו.