בעקבות פרסום מעריב: ח"כ איילת נחמיאס ורבין פנתה היום (רביעי) במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, בדרישה לאכוף באופן דחוף את צו ההרחקה נגד אריאל שטסמן, ממשפחת אריאל ששכלה את בתם, הנווטת תמר אריאל ז"ל. במכתבה כתבה ורבין כי "משפחת אריאל נרדפת על ידי אריאל שטסמן, תימהוני אשר התנחל בשלב מסוים גם ליד קברה של תמר ז"ל. כנגד האיש עומד צו הרחקה, אלא שבזמן שהצו עומד בתוקפו - הוא לא נאכף. נדמה כי לא נעשה די על מנת לוודא כי המשטרה לא תגיע רק לאחר שהוא כבר הטריד ופגע במשפחה, אלא תוודא שלא יהיה לו כל מגע עם המשפחה כפי שקובע הצו". 



 "לא ייתכן, שגם לאחר שהוצא צו ההרחקה, נמנעים מאכיפה שלו", הוסיפה ורבין במכתבה. "בשל הנסיבות המיוחדות, אבקש את התערבותכם האישית בהקדם, על מנת לוודא כי שטסמן לא יבוא שוב בקרבתה של משפחת אריאל, ולא יגרום לה כאב נוסף". 



כזכור, נווטת הקרב תמר אריאל ז"ל נהרגה במפולת שלגים בנפאל בשנת 2014. אריאל שטסמן, שמטריד את משפחתה ואף נעצר בעבר, נשלח להסתכלות פסיכיאטרית  וקיבל צו הרחקה מהמשפחה. לפני כיומיים שטסמן אף התפרץ במהלך פרימרייה של הסרט שנעשה על אריאל, שהוקרן בסנימטק בירושלים. 





בשיחה עם "מעריב" סיפר אחיה של תמר, יאיר, כי הם דורשים מבתי המשפט לטפל במקרה. "אנחנו מבקשים מהמדינה שתיקח אחריות, אם צריך לסגור אותו בבית משוגעים שייסגר בבית משוגעים, אנחנו לא יכולים להתמודד עם זה עוד. לא מספיק הכאב שלנו על לכתה של תמר, אנחנו גם צריכים להתמודד עם האיש הזה שהוא לא בקו השפיות?".

לדבריו, "זה לא הגיוני שמדי חצי שנה אנחנו ניגש לבית המשפט ונבקש צו הרחקה לעוד חצי שנה. בינתיים שטסמן מפר אותו ומטריד את המשפחה". יאיר סיפר כי מאז קיבל צו הרחקה, שטסמן שולח למשפחה המורחבת ולאזרחים אחרים מיילים מכפישים נגד משפחתה של תמר. בצו ההרחקה האחרון נאסר על שטסמן להתקרב לקברה של תמר עד 5 מטרים, בפועל שטסמן יכול להגיע לחלקה הקבר ולהמשיך להטריד את המשפחה. "לא יכול להיות שאין מי שייקח עליו אחריות, אם זה אפוטרופוס או מישהו אחר או מוסד סגור. אין לנו יותר כוחות להתמודד עם זה", אמר.