העימות בין ישראל לטורקיה ממשיך: על רקע ההתדרדרות ביחסים הדיפלומטיים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא טורקיה ראג'יפ טאיפ ארדואן, ערוץ 10 פרסם הערב (רביעי) את דברי הביקורת שהטיח נתניהו בארדואן, בשיחה שקיים עם שרי החוץ של מדינות קפריסין ויוון. נתניהו אמר בין היתר כי "ארדואן קורא לי 'היטלר' בכל שבועיים. זו בעיה מערכתית - אני לא רואה אור בקצה המנהרה". 



"הוא מקבל החלטות כלכליות לא היגיוניות", הוסיף נתניהו. "המצב שם מחריף, טורקיה הופכת ללא דמוקרטית. טורקיה רצתה לקדם את הפיוס עם ישראל לפני כשנתיים, בגלל המצב בסוריה עכשיו (אחרי גירוש השגריר הישראלי), אין אפילו שיתופי פעולה מודיעיניים עם טורקיה בנושא סוריה". 



עוד הוסיף נתניהו כי "ארדואן הוא בלתי צפוי ופזיז. אנחנו מודאגים ועוקבים כדי לראות אם הוא יעשה משהו באזור (בעניין הגז). אני פסימי - זה אוקסימורון שחברה בנאט"ו מחזיקה טילי S400. אני מודאג מזה שיש להם מטוסי F35". 


נתניהו: "שלא יטיף לנו על ערכים ומוסר"


כזכור, נתניהו ביקר בתקיפות את ארדואן פעמים רבות בעבר. במאי האחרון כינה נתניהו את ארדואן "תומך טרור", ואמר: "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס, ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לנו לא להטיף לנו מוסר". 



ארדואן בחזרה האשים את ישראל בהסתה לאלימות במזרח התיכון. בדבריו התייחס גם לתקיפות של חיל האוויר נגד מתקנים איראניים על אדמת סוריה. בנוסף, חודש לפני כן אמר נתניהו כי הנשיא הטורקי "לא רגיל לכך שעונים לו. כדאי שיתחיל להתרגל. מי שכובש את צפון קפריסין, פולש לחבל הכורדי וטובח אזרחים בעפרין - שלא יטיף לנו על ערכים ומוסר".