טרור בלוני התבערה ממשיך להבעיר את הדרום: על אף אספקת משאיות הסולר לרצועה ומאמצי הרגיעה, גם היום (חמישי) פרצו שריפות באזור עוטף עזה, כאשר עשן מיתמר בין הקיבוצים כרמיה וזיקים בעקבות שריפת ענק שפרצה באזור, אותה עומלים כעת לוחמי האש לכבות.  

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי בלון התבערה שאותר ברחוב בר אילן וגרם לבהלה רבה הוא ככל הנראה מתיחה. בעקבות מציאתו של הבלון החשוד, הגיעו כוחות משטרה רבים למקום האירוע וחסמו את הרחוב לתנועת הולכי רגל וכלי רכב. 

הבלון שאותר בבת ים. צילום: דוברות המשטרה


מוקדם יותר היום, הגיעו שוטרים וחבלני משטרה לעמק המצלבה בירושלים, בעקבות דיווח על איתור בלוני תבערה. אזרחית שאיתרה את הבלונים אספה אותם ועזבה את המקום, ורק כאשר הגיעה למחוז חפצה הזעיקה את המשטרה. חבלנים אספו את הפריטים וערכו סריקות במקום מציאת הבלונים.

כזכור, בלון תבערה שנחת אמש ביער שוקדה שבעוטף עזה גרם לתבערה גדולה במקום. כוחות כיבוי והצלה בשיתוף עם צוותי קרן קיימת לישראל שהגיעו למקום כיבו את השריפה, כאשר במקביל לכך, המשטרה דיווחה על בלון חשוד שנתפס בכבלי חשמל בתחום העיר נתיבות. חבלן הוקפץ לנקודה לבחינת החפץ החשוד.
 
הפרחת בלוני התבערה ממשיכה למרות הניסיונות הישראלים להגיע להסדרה מול ארגון החמאס ברצועת עזה, ולמרות התבטאות של גורם בקבינט, שדווחה ב"החדשות", כי "הדלק שעובר לעזה מצליח לכבות את האש", וההערכה של גורמים דיפלומטים כי ישראל וחמאס הולכים לקראת רגיעה. עם זאת בדיווח נאמר כי שר הביטחון אביגדור ליברמן העריך שהמבחן להסדרה יהיה ביום שישי הקרוב, ורמז כי אם חמאס לא יאותת על רגיעה, הוא יחריף את הצעדים נגד הארגון.
 
כזכור, אתמול העבירה ישראל שש מכליות סולר, במטרה לספק עוד שעות חשמל לרצועה, שנמצאת במשבר קשה בנוגע למשק האנרגיה. בחמאס אף צופים כי זה לא יהיה המהלך האחרון מצד ישראל בדרך להפסקת אש עם הארגון. על פי דובר התנועה, עבד אל לטיף קאנוע, "אחרי העברת הסולר, יהיו צעדים נוספים, בין אם הרשות הפלסטינים מסכימה או מתנגדת לכך".