ועדת הבחירות בתל אביב חזרה בה הערב (חמישי) מהחלטתה לפסול את פתקי ההצבעה של אסף הראל לראשות עיריית תל אביב-יפו, מכיוון שהופיעו בפתקים כיתוב דו לשוני בעברית וערבית. הוועדה פסלה מוקדם יותר היום את פתקי ההצבעה של המועמד לראשות העיר מאחר ולטענתה אין אפשרות לכלול בפתק לראשות העיר את שתי השפות.



זאת, בניגוד לחוזר המפקחת הארצית על הבחירות מחודש יוני 2018, בו מצוין מפורשות כי מנהל הבחירות יאשר לכל רשימת מועמדים דוגמת פתק בעברית וערבית, אם ביקשה זאת הרשימה.



לאחר ההודעה על פסילת הפתקים פנתה עורכת הדין מוריה שלומות, מועמדת מס' 4 ברשימת "אנחנו העיר", במכתב לוועדת הבחירות של תל אביב-יפו, בדרישה לכלול את שתי השפות גם בפתקי הצבעה לראשות העירייה. במכתבה גרסה עו"ד שלומות כי "לאור הוראות החוק הברורות ההחלטה אינה חוקית". לדברי שלומות, "במקביל לזכותם של כל בוחר ובוחרת לממש את חובתם האזרחית בשפתם, ישנה חשיבות סמלית, חברתית-קהילתית ופסיכולוגית לתת ביטוי לאותיות ולסמלים בהם משתמשים תושבים רבים בעיר. העיר שייכת גם להם. הבחירות מבטאות גם אותם. הדמוקרטיה היא של כולנו. אנחנו העיר".



הראל כתב בחשבונו בטוויטר לאחר פרסום ההחלטה המתוקנת: "הפתק אושר, זו היתה אי הבנה. כתבנו שזה לא חוקי אבל לא באמת התכוונו. יודעים מה? יכול להיות. אני בוחר להאמין להם. הלוואי ואין פה שום רוח חדשה כלפי השפה הערבי, הלוואי".