המשבר על סף סיום? הבית הלבן מצפה כי טורקיה תשחרר בימים הקרובים את הכומר האמריקאי האוונגליסטי, אנדרו ברנסון, שנעצר לפני כשנתיים בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה במדינה בשנת 2016, כך על פי דיווח שפורסם הערב (חמישי) ברשת NBC מפי גורמים בכירים בממשל האמריקאי. 



לפי הפרסום, על פי הסכם של בכירים בממשל טראמפ עם טורקיה, ברונסון אמור להשתחרר לאחר שמספר אישומים נגדו יורדו בדיון הבא בעניינו בבית המשפט, המתוכנן לשישי. בתוך כך, דוברת מחלקת המדינה האמריקאית הכחישה את הפרסום וציינה כי הממשל לא מכיר שום הסכם שנחתם עם טורקיה.

בעקבות הפרסום על ההסכם המתגבש, הלירה הטורקית, שצנחה באופן דרסטי בחודשים האחרונים ברקע המשבר בין המדינות, טיפסה למצב הטוב ביותר ב-10 הימים האחרונים והיא עומדת על 5.91 דולרים. למרות ההתאוששות, הלירה הטורקית נותרה על ירידה של 36% השנה, מה שהופך אותה למטבע עם הביצועים הגרועים בשוק העולמי, אחרי הפסו ארגנטינאי.

הפרטים על העסקה בין האמריקאים לטורקים אינם ברורים, אך גורמים המעורים בפרטים אמרו כי היא כוללת התחייבות של ארה"ב להקל על הלחץ הכלכלי על טורקיה.



עם זאת, ממשל טראמפ אינו בטוח לחלוטין שטורקיה תקיים את ההסכם, זאת מאחר ואנקרה היתה קרובה כבר לשחררו לפני מספר חודשים, אך לא עשתה זאת לבסוף, אמר בכיר בממשל. "אנחנו ממשיכים להאמין שהכומר ברונסון חף מפשע, והשימוע ביום שישי הוא הזדמנות נוספת למערכת המשפט הטורקית לשחרר אזרח אמריקאי", ציין הבכיר.