נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והראפר הפרובוקטור קניה ווסט ערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן. מסיבת העיתונאים, שהייתה מתוכננת מראש, מתקיימת יומיים לאחר שניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם, הודיעה על התפטרותה, מהלך שגרם לגולשים ב"טוויטר" לחשוב שיש קשר בין הדברים וכי הראפר, הידוע כתומך נלהב של הנשיא טראמפ, עשוי להיות מחליפה המיועד של היילי.



הפגישה עסקה בסוגיות בוערות בארצות הברית, ביניהן, רפורמת האסירים, הכשרת כוח אדם, אבטלה אפרו-אמריקאית,  שיקום ערים וכמו כן בפשעים עתידיים בשיקגו, עיר הולדתו של ווסט.

"אנשים מצפים שאם אתה שחור אתה אוטומטית דמוקרט", אמר ווסט במסיבת העיתונאים. "היו לי שיחות עם אנשים בהן הסברתי כי קצבאות הרווחה הן הסיבה לכך שאזרחים שחורים הופכים לדמוקרטים. אב המשפחה מאבד את עבודתו  והם אומרים 'אנחנו ניתן לכם כסף שתגדלו ילדים בבית'".




"ההורים שלי התגרשו ולא הייתה אנרגיה גברית סביבי בבית ואני נשוי למישהי (כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן) שכפי שאתם יודעים, כי אתם מכירים את המשפחה שלה - אין שם הרבה אנרגיה גברית. אני חושב שהאומץ הוא זה שעוזר לך לנצח את החיים. ניסו להפחיד אותי אבל האומץ נותן לי כוח".



הראפר לא חסך בשבחים  ובמחוות כלפי הנשיא: "בואו נפסיק לדאוג לגבי העתיד, מה שיש לנו זה את ההווה, את היום" אמר ווסט. "הנשיא נמצא במסע הגבורה שלו עכשיו, הוא לא חשב שיהיה לו מטורף כמוני שיתמוך בו". הראפר הסביר כי הכובע שהוא חובש, הנושא את ראשי התיבות  של המשפט "Make america great again" גורם לו לחוש כמו סופרמן כאשר הוא חובש אותו. "הוא גיבור העל האהוב עליי" אמר. כמו כן, הוא הראה לנשיא דגם של מטוס במכשיר הפלאפון שלו, שלטענתו, מיועד עבור הנשיא.




דונלד טראמפ וקניה ווסט. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ וקניה ווסט. צילום: רויטרס



ווסט התייחס גם להילרי קלינטון שהפסידה לטראמפ בבחירות לנשיאות בשנת 2016 ואמר: "אני אוהב את הילרי אבל הקמפיין 'אני איתה', פשוט לא גרם לי להרגיש כמו בחור שיכול לשחק עם הבן שלו".



בשלב מסוים שאל עיתונאי את טראמפ אם ווסט יכול להיות מועמד לנשיאות בעתיד. "יכול להיות", "אמר טראמפ. "רק אחרי 2024", הוסיף ווסט.


הראפר הזכיר את קוריאה הצפונית ואמר לטראמפ, "עצרת את המלחמה, פתרנו את אחת הבעיות הגדולות שלנו". טראמפ השיב, "עדיין לא פתרתי, אבל אני חושב שאנחנו נפתור את העניין בקרוב מאוד". לקראת סוף הפגישה קם וסט מכיסאו והגיע לשולחן כדי לתת לטרמפ חיבוק צדדי. "אני אוהב את הבחור הזה", אמר וסט.