כוחות ימ"מ וצה"ל עצרו הלילה (שישי) את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בצומת חטיבת שומרון סמוך לשכם, בו נפצע חייל מילואים באורח בינוני. שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב להצלחה המבצעית ואמר כי "עבודה מודיעינית ומבצעית יוצאת דופן הביאה ללכידת המחבל, שעות אחרי הפיגוע שביצע בכיכר חטמ"ר שומרון. כל האמצעים הללו ורבים נוספים חוזרים להתמקד במשימה העיקרית - ללכוד את הרוצח המתועב מברקן. גם החשבון איתו ייסגר במהרה". גם יושב ראש מועצת שומרון, יוסי דגן בירך את כוחות צה"ל, וקרא לגרש את משפחת המחבל מיו"ש.



כזכור, בשעות הצהריים אתמול מחבל תקף חייל מילואים בכיכר שבפתח חטיבת שומרון סמוך לשכם, דקר אותו בחזהו ובפניו ופצע אותו באורח בינוני. כוח צה"ל שהיה במקום ירה לעבר המחבל, אולם הוא עלה לרכב שהיה במקום והצליח להימלט. כוחות ביטחון רבים, ביניהם של הצבא ושב"כ, נמצאים באזור ועורכים סריקות בשטח אחרי המפגע, וכחלק ממאמצי החיפוש, חסמו את כל הדרכים המובילות לשכם. כתוצאה מהירי של החיילים נפגעה אזרחית מרסיסים והועברה לבית החולים בילינסון במצב קל.



רכב ישראלי שנפגע מירי של חיילים במהלך המרדף, צילום: שלמה מלט\TPS
רכב ישראלי שנפגע מירי של חיילים במהלך המרדף, צילום: שלמה מלט\TPS



עד ראייה סיפר לערוץ 14: "עמדתי כאן, הייתי בטלפון. המחבל הגיע מהכביש עם סכין ענקית, החייל עמד פה ליד התחנה. ראיתי את המחבל מרים סכין, אחר כך החייל נשכב על הרצפה. שמעתי צעקות וחיילים החלו לרוץ פה, ירו לעבר המחבל, בגלל הירי התחלתי לרוץ". זהו הפיגוע השני באזור השומרון השבוע, כאשר  ביום ראשון נרצחו קים יחזקאל-לבנגרונד בת ה-20 וזיו חג'בי בן ה-35 בפיגוע הירי במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן שבשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חווה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים בילינסון בפתח תקווה. היורה, אשרף נעאלווה, ברח ממקום הפיגוע וטרם אותר על ידי כוחות הביטחון.



המפגע הוזמן לתקן תקלה במשרד, ולאחר שטיפל בה, ירד להביא את נשקו ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. כמו כן, קים נמצאה כפותה באזיקונים במקום, ועל פי העדויות, המחבל איים על אחד העובדים הפלסטינים שיכפות אותה. שר הביטחון ליברמן התייחס שלשום למצוד אחרי המחבל בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "עקבתי מקרוב אחר המאמצים הכבירים ללכידת המחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל ואת זיו חג'בי הי"ד. אנחנו מתקרבים אל המחבל, הזמן שלו הולך ואוזל".